PREDBEŽNÝ PROGRAM
KONFERENCIE „ŠPORT A MÉDIÁ 2019”
(Niektorí hostia pozvaní k okrúhlym stolom sa k svojej účasti zatiaľ záväzne nevyjadrili, po ich definitívnom vyjadrení bude program priebežne dopĺňaný možno aj o veľmi príjemné prekvapenia.)
3.4.2019 (streda)
08:30 – 09:30 Registrácia09:30 – 10:00 Úvodné príhovory- Ladislav Križan – stály člen Rady, Učená právnická spoločnosť, o. z. (UčPS) - za organizátora podujatia
- Ján Kováčik – prezident, Slovenský futbalový zväz (SFZ) - za hlavného partnera podujatia
10:00 – 11:30 1. Šport v ČT, RTVS a minulosť a budúcnosť slovenskej športovej Trojky- Jiří Ponikelský – výkonný riaditeľ, ČT Šport
- Andrej Miklánek – bývalý šéfredaktor športovej redakcie Slovenskej televízie (STV) pri štarte športovej Trojky v roku 2008
- Ján Kováčik – prezident, Slovenský futbalový zväz (SFZ)
- Martin Kohút – prezident, Slovenský zväz ľadového hokeja (SZĽH)
Hlavné otázky na diskusiu:- Pomôže dnes štát po 4 rokoch nárastu podpory športu, ktorý skončí v roku 2019, slovenskému športu najlepšie a najviac spustením verejnoprávneho športového kanálu po 1.1.2020 alebo inak?
- Čo priniesla ČT Šport českému športu, čo dobré z nej vieme preniesť i na Slovensko a čoho sa naopak vyvarovať?
- Čo sa za posledných viac ako 10 rokov v tejto téme zmenilo nielen v RTVS, ale i ČT?
- Aký je po viac ako 20 mesiacoch od zvolenia nového generálneho riaditeľa RTVS Jaroslava Rezníka stav príprav verejnoprávneho športového kanálu, ktorý je v jeho projekte, ktorý predložil pred jeho voľbou, a ktorý už fungoval ako tzv. Trojka v rokoch 2008 až 2011?
- Aký má byť jeho ročný rozpočet, pomer medzi svetovým a domácim športom, podiel jednotlivých športov, publicistiky a programov podporujúcich zdravý životný štýl?
11:30 – 12:00 Coffee break 112:00 – 13:30 2. Komercionalizácia športu prostredníctvom médií - popularita športu vytvorená obrazom médií v kontexte získania väčšej finančnej podpory - Andrej Miklánek – Head of TV content, Marketing Expert- Slovak Telekom, T-mobile CZ a zároveň aj šéfredaktor časopisu RUNGO, ktorý vydáva Mafra a.s.
- Marián Zima – riaditeľ vydavateľstva ŠPORT PRESS, s.r.o., ktorá vydáva Denník Šport
- Igor Moška – generálny sekretár, Slovenský tenisový zväz (STZ)
- Eva Gažová – národná riaditeľka, Špeciálne olympiády Slovensko
- Alfonz Juck – manažér top atlétov a vrcholných atletických podujatí
Hlavné otázky na diskusiu:- Nútia nás média si myslieť, ktorý konkrétny šport je populárny alebo svojou sa zvyšujúcou, no stále limitovanou ponukou iba umožňujú, aby sme rozmýšľali, s akým konkrétnym športom strávime svoj obmedzený čas?
- Kanibalizuje slovenský šport a možnosti jeho rozvoja stále väčšia dostupnosť ponuky top zahraničného športu a ak áno, dokážeme negatívne dopady globalizácie na náš šport aspoň čiastočne zmierniť a pozitívne vplyvy využiť v jeho prospech?
- Čo už dlhodobo vravia o rozhodnutiach ľudí k téme dáta z peoplemetrov, auditované čísla o predaných nákladoch tlačených médii či výkony webov cez Google Analytics, resp. AIM Monitor?
- Aké boli, sú a budú najčastejšie problémy pri “predaji” a “nákupe” športu na Slovensku?
- Aké riešenia sa pri komercionalizácii športu na Slovensku najviac osvedčili a prečo?
13:30 – 14:30 Obed14:30 – 15:45 3. Novinár, športovec, kritik a fanúšik v jednej osobe- Marcel Merčiak – vedúci odboru športu STV a zároveň komentátor/moderátor, Rozhlas a televízia Slovenska (RTVS)
- Miroslav Hašan – redaktor, Denník Šport
- Števo Eisele – komentátor/moderátor Sport TV, Orange Sport
- Viktor Kiššimon – editor, SME
- Mario Porubec – športový novinár na voľnej nohe
Hlavné otázky na diskusiu: - Ako riešia média v športe i profesionáli v nich pracujúci svoje konflikty záujmov?
- Zachovávajú si odstup tak potrebný pre slobodnú kritickú reflexiu športu?
- Aké sú výhody a riziká pri práci pre športovú organizáciu i média zároveň resp. pri potenciálnom návrate do médii zo športovej organizácie a naopak?
- Ako sa líši práca hovorcu alebo mediálneho spolupracovníka športovej organizácie od práce napr. na tlačovom a mediálnom odbore ministerstva?
- Ako znášajú kritiku z médii športovci a športoví odborníci a ako naopak pracovníci v športových médiách nielen od nich, ale i bežných ľudí? Sú naše média v športe oproti zahraničiu láskavé alebo naopak neľútostne kritické?
- Aké sú kľúčové kompetencie pre prácu v športových médiách, kde a ako sa získavajú? Aké sú najväčšie prednosti a naopak aké slabiny, ktorými média v športe i profesionáli v nich pracujúci dnes na Slovensku disponujú a ako to pozitívne zmeniť?
15:45 – 16:00 Coffee break 216:00 – 17:15 4. Bulvár vs. fakty vs. investigatíva- Monika Jurigová – hovorkyňa, Slovenský futbalový zväz (SFZ)
- Róbert Kotian – redaktor, Denník Šport
- Jozef Šatara – vedúci športového oddelenia v News and Media holding a.s. a šéfredaktor športového portálu šport24.sk
- Jozef Korbel – bývalý dlhoročný športový novinár a dnes manažér slovenských top športovcov
- Vladimír Pančík – redaktor, Denník Šport
Hlavné otázky na diskusiu: - Aké sú dnes limity slobodného informovania o športe u nás a čo ich vytvára?
- Existuje v médiách v našom športe i u profesionálov v nich pracujúcich (auto)cenzúra?
- Aký je pomer medzi bulvárom a serióznym informovaním o športe na Slovensku, na základe čoho vzniká a je vyvážený?
- Ako písať zrozumiteľne o ťažkých témach v športe, aby zaujali?
- Je ešte hovorca športovej organizácie novinár alebo už viac pracovník vytvárajúci jej pozitívne PR nielen pri krízovej komunikácii?
- Dáva dnes niekto médiám v športe i profesionálom v nich pracujúcim na Slovensku systematickú spätnú väzbu pre ich zlepšovanie sa? Ak áno kto a ako, ak nie prečo a ako to je možné pozitívne zmeniť?
17.30 – 21.00 Blok neformálnych diskusií účastníkov podujatia s hosťami okrúhlych stolov
09:00 – 09:30 Registrácia a ranná káva
9:30 – 11:00 5. Mediálne a vysielacie práva
- Roman Neuschl – riaditeľ úseku nových médií, televízia JOJ
- Richard Lintner – riaditeľ, PRO-HOKEJ, a. s.
- Daniel Jendrichovský – športový manažér, basketbalový klub Good Angels Košice
- Michal Mertinyák – výkonný riaditeľ, Únia ligových klubov (ÚLK)
- Jaroslav Šišolák – manažér mediálnych a licenčných práv, SFZ Marketing
Hlavné otázky na diskusiu: - Ako zvýšiť hodnotu slovenského športu?
- Kto má znášať aké náklady za aké typy športových prenosov a prečo?
- Aká je dnes trhová hodnota mediálnych a vysielacích práv v slovenskom športe, aký bol jej vývoj po roku 1993 a čo ho ovplyvnilo?
- Aká je trhová hodnota mediálnych a vysielacích práv v rámci športu v okolitých krajinách a čo ju ovplyvňuje/ deformuje oproti Slovensku? Môžu byť naše kluby i preto konkurencieschopné aspoň v stredoeurópskom regióne?
- Aký je Váš pohľad na pojem verejnoprávnosti v športe, čo konkrétne rozmenený na drobné má znamenať?
- Pomáha štát dnes cez RTVS resp. plánovaný verejnoprávny športový kanál celému slovenskému športu alebo iba niektorým odvetviam a ak niektorým, kým a ako boli/ majú byť vybraté?
11:00 – 11:20 Coffee break 311:20 – 12:35 6. Internet, sociálne siete a digitálne média (online svet)- Denis Bohumil Schvarcz – vlastník a konateľ TakUrčite s. r. o., ktorá vydáva prvý neobjektívny športový portál www.takurcitee.sk
- Tomáš Gurský – športový psychológ, www.top-fit.sk
- Ivan Husár – manažér, športový riaditeľ volejbalového VKP Bratislava, športový bloger
- Juraj Čurný – mediálny a PR konzultant
- Zuzana Botiková – sociologička zaoberajúca sa športom, Masarykova Univerzita
Hlavné otázky na diskusiu: - Ako zmenil nástup internetu, sociálnych sietí či digitálnych médii svet športu v zahraničí a ako u nás?
- Kradne online svet športu na Slovensku iba ľudí a ich čas na vykonávanie pravidelnej pohybovej aktivity alebo naopak i vytvára príležitosti, aby boli vďaka nemu ich symbiózou šťastnejší?
- Ako vplývajú online média, ale i online život samotných športovcov na ich športový výkon počas súťaženia a tréningu?
- Je “Niňajov svet” a “Tak určitee…” stále synonymom dnešnej úrovne komunikácie osôb zo slovenského športu alebo je to dnes už iba nespravodlivý predsudok z minulosti?
- Kto z športovcov, športových odborníkov a športových organizácii na Slovensku sú lídri v “online svete” a prečo?
- Je športový blog z núdze cnosť a má budúcnosť i poslucháčov športový podcast?
- Patrí zapnutý mobil do športovej šatne profesionálov, ale i malých detí?
12:35 – 13:00 7. Prezentácia kľúčových myšlienok a spoločných riešení od diskutujúcich
13:00 – 14:00 Obed a ukončenie podujatia
(Učená právnická spoločnosť, o. z., si ako organizátor konferencie Šport a médiá 2019 vyhradzuje právo na dodatočné zmeny programu.)
Na konferenciu je možné prihlásiť sa elektronicky - vyplnením prihlášky priamo na portáli UčPS prostredníctvom prihlasovacieho systému -Šport a médiá 2019.
Partneri konferencie Šport a médiá 2019:
ODPORÚČANIA PRE ÚČASTNÍKOV:
Pre bezproblémový priebeh konferencie Vás prosíme dodržiavať nasledovné pravidlá: