logologo_small

Volvo V60 Plug-in Hybrid - nenáročný pustovník i šprintér

streda, 30.03.2011|Posledná aktualizácia 23.10.2019 22:26
Autor: profit.etrend.sk

Potenciálny zákazník môže rátať s tretinovými nákladmi na pohonné látky

Automobilky sa predbiehajú v nápadoch, ako znížiť environmentálne bremeno planéty. Do zápolenia vyštartovali aj Vikingovia. Vyvinuli Volvo V60 Plug-in Hybrid, ktoré spotrebuje 1,9 l nafty na sto kilometrov a s nulou na konte emisií CO2 absolvuje celých 51 kilometrov.

Vývojári Volva so špecialistami švédskej energetickej spoločností Vattenfall si za základ zvolili model kombi strednej triedy V60.

Vývojári Volva so špecialistami švédskej energetickej spoločností Vattenfall si za základ zvolili model kombi strednej triedy V60. Žiaden exot. Volvo V60 Plug-in Hybrid od sériového modelu navonok rozoznáte len podľa krytu elektrickej zástrčky na ľavom prednom blatníku.

Aerodynamická optimalizácia predného nárazníka je pohľadom prakticky nepostrehnuteľná a pneumatiky so zníženým valivým odporom sa už dnes vyskytujú takmer bežne. V interiéri sú úpravy zjavnejšie. Prístrojové vybavenie informuje nielen o spotrebe nafty, ale aj elektrickej energie, zvyškovej kapacite batérií a aktuálnom dojazde.

Turbodiesel a elektromotor

Základný kameň pohonnej sústavy Volva V60 Plug-in Hybrid tvorí známy vznetový päťvalec D5 so zdvihovým objemom 2,4 litra. Jeho maximálny výkon motorári zvýšili o osem kilowattov na 158. Krútiaci moment, ktorý vrcholí na úrovni 440 Nm, prenáša šesťstupňová automatická prevodovka na predné kolesá.

Ďalším dôležitým prvkom avantgardného Volva je zostava lítiovo-iónových akumulátorov s úhrnnou kapacitou 12 kWh. Dobíjať sa dajú z bežnej spotrebiteľskej elektrickej siete s napätím 230 voltov. Celý proces trvá od troch do 7,5 hodiny. Akumulátory majú za úlohu napájať elektromotor s výkonovým potenciálom 52 kW.

Tri tváre full-hybridu

Aby bolo jasné, Volvo V60 Plug-in Hybrid patrí do kategórie full-hybridov, dokáže jazdiť v čisto elektrickom režime a s nulovými emisiami. Kapacita batérií garantuje akčný rádius 51 kilometrov. V prípade Volva má bezemisná jazda príznačné označenie Pure a využívať sa bude predovšetkým v meste. Keď však šofér prepne volič do štandardného módu Hybrid, elektromotor a turbodiesel začnú efektívne spolupracovať. Už to nie je bezemisná promenáda, ale objem produkovaného CO2 na úrovni 49 g/km je pozoruhodne nízky.

Neuveriteľne znie aj údaj o priemernej spotrebe – 1,9 l/100 km v kombinovanom cykle. A môžete sa voziť bez dotankovania do vzdialenosti 1 200 kilometrov. Obraz krotkého spoločníka zresetuje režim Pover. Turbodiesel a elektromotor sú opäť v záprahu, ale tentoraz sa ich kooperácia prejaví do súhrnného maximálneho výkonu 209 kW a 640 Nm krútiaceho momentu. Z nenáročného pustovníka sa stane trénovaný šprintér. Rýchlosť 100 km/h zaznamená už 6,9 sekundy po pevnom štarte.

Predaj v budúcom roku

Volvo V60 Plug-in Hybrid sa v Ženeve predstavilo v predsériovej podobe aj s kompletnou zostavou bezpečnostných systémov na palube. Nechýba kontrola stability a trakcie, ba ani avantgardný balík City Safety so systémom detekcie chodcov. Sériový model sa na trhu objaví v budúcom roku.

Cenu výrobca nezverejnil, ale predpokladáme, že najmä set lítiovo-iónových akumulátorov ju v porovnaní s verziou Volva V60 s klasickým spaľovacím motorom posunie nahor. Ale potenciálny zákazník môže rátať s tretinovými nákladmi na pohonné látky a s dobrým pocitom, že čosi urobil pre planétu.

Zdroj: profit.etrend.sk; 27.03.2011 / Jozef Prosnan

profit.etrend.sk