logologo_small

Európsky parlament bojuje proti nekalím praktikám pri inzercii na internete

štvrtok, 28.04.2011|Posledná aktualizácia 19.10.2019 00:30
Autor: Peter Sepeši, Spracoval: UčPS tím

Občania EÚ musia byť chránení pred praktikami, ktoré používajú niektoré spoločnosti pri inzerovaní na internete - a to najmä na sociálnych sieťach, fórach a blogoch, uvádzajú europoslanci.

Výbor EP

Výbor EP pre vnútorný trh a ochranu spotrebiteľa tento týždeň prijal správu o dôsledkoch reklamy na správanie spotrebiteľa. Tá sa zameriava na ochranu užívateľov internetu pred „doternými“ novými internetovými technológiami.

Francúzsky europoslanec Philippe Juvin, ktorý prišiel s návrhom pozície Parlamentu v tejto otázke povedal, že nadmerne zaťažujúce praktiky ako behaviorálna a cielená reklama- teda taká, ktorá pracuje s údajmi o správaní užívateľa na internete a podľa toho vyhodnocuje „vhodný“ typ reklamy, o ktorú by mohol mať konzument záujem- vytvára nové problémy, ktoré ale v súčasnosti európska legislatíva nerieši a je preto potrebné sa tým zaoberať. Zákonodarcovia z výboru EP pre ochranu spotrebiteľa preto Komisiu vyzvali, aby vyhodnotila súčasné zákony v tejto oblasti a podľa možnosti ich doplnila a vylepšila.

Ochrana údajov

Juvin podčiarkol, že zákonodarcovia chcú zakázať určité praktiky, ktoré sú obzvlášť dotieravé- vrátane takzvaných „robotov“ na službe Google Gmail, ktoré sú schopné zoskenovať osobnú poštu užívateľa na tomto konte a podľa jeho kľúčových slov mu vyhľadať a automaticky vygenerovať cielenú reklamu.

Ďalšie kontroverzné techniky na vytvorenie reklamy „šitej na mieru“ pre jednotlivých spotrebiteľov zahŕňajú získavanie informácií od sociálnych sietí ako Facebook a „geolokačné“ služby cez mobilné telefóny pripojené na internet.

Správa tvrdí, že tieto praktiky predstavujú „útok na ochranu súkromia v prípade, že v sebe zahŕňajú sledovanie jednotlivcov“ cez takzvané „cookies“ či filtrovanie ich profilov.

Behaviorálna a skrytá reklama

Zákonodarcovia tiež navrhujú, že tieto nové techniky a spôsoby inzercie by mali byť jasne označované a mali by varovať, že ide o behaviorálnu reklamu. Rovnako podporujú aj kontrolu rôznych fór moderátormi, keďže by sa na nich mohla nachádzať skrytá reklama - a to najmä na fórach diskutujúcich o kvalite služieb ako napríklad hotelov a ubytovania. Tie by totiž mohli nielen zmiasť a oklamať užívateľa, ale zároveň „jedným kliknutím“ zruinovať povesť určitej spoločnosti.

Plenárne zasadnutie Parlamentu, na ktorom sa bude hlasovať o tejto oblasti je stanovené na december roku 2010.


Zdroj: www.euractiv.sk

Peter Sepeši, Spracoval: UčPS tím
Mohlo by vás zaujímať

OCHRANA SPOTREBITEĽA NA FINANČNOM TRHU A JEJ NEDOSTATKY

19.10.2019

Rozhodcovské konanie po novom

23.10.2019

Športové právo ako fenomén - výučba predmetu na PF UPJŠ aj v ďalšom roku 2014/2015

23.10.2019

Súdny spor a učasť vedľajšieho účastníka alebo “občianskeho” zástupcu v kontexte budovania právneho štátu.

23.10.2019

Súdna ochrana práv spotrebiteľov sa dostane na novú úroveň

23.10.2019

Zlepšenie ochrany spotrebiteľov na finančnom trhu

23.10.2019

Fotogaléria II. ročník Memoriálu Milana Hanzela - športová časť

11.7.2018

Víťazom II. ročníka Memoriálu Milana Hanzela sa stalo priateľstvo, férovosť, spolupráca a tímový duch

19.10.2019

Fotogaléria II.ročník Memoriálu Milana Hanzela - spoločenská časť

11.7.2018

Fotogaléria z II. ročníka Memoriálu Milana Hanzela

11.7.2018

Fotogaléria II.ročník Memoriálu Milana Hanzela - ceny

11.7.2018

Facebook: protiprávny zdroj reklamy advokáta?

19.10.2019

Mlčanie ako právny úkon - hrdosť alebo potupa zákonodarcu?

19.10.2019

Zákon o ochrane osobných údajov č. 428/2002 Z.z., z 3. júla 2002

19.10.2019

Spoplatnenie internetových služieb: ich vývoj v podobe začiatku ich konca

19.10.2019