logologo_small

Komisia žiada od Googlu ústupky a ponúka zmier

piatok, 25.05.2012|Posledná aktualizácia 19.10.2019 15:18
Autor: EurActiv.sk

Ak internetový gigant Google ustúpi, Brusel je ochotný ukončiť voči spoločnosti vyšetrovanie, pri ktorom mu hrozí pokuta za zneužívanie dominantného postavenia na trhu.Zdroj: EurActiv.sk

Komisár pre hospodársku súťaž Joaquín Almunia oznámil, že ak spoločnosť Google, ktorá ovláda dve tretiny trhu s informačnými technológiami, bude súhlasiť s určitými ústupkami, Európska komisia (EK) uzavrie svoje vyšetrovanie.

To sa týka podozrenia zo zneužívania dominantného postavenia na trhu a porušovania pravidiel hospodárskej súťaže. EK spustila vyšetrovanie na jeseň 2010 po opakovaných sťažnostiach na jej údajné neférové konanie zo strany konkurenčných firiem, vrátane ďalšieho IT gigantu Microsoftu.

Komisár Almunia v pondelok (21.5.) uviedol, že „spoločnosť Google opakovane vyjadrila vôľu k diskusii“. Komisia preto navrhla, že ak Google príjme ústupky v oblasti internetového vyhľadávania, svoje vyšetrovanie zastaví.

Ak nebude súhlasiť, podľa pravidiel hospodárskej súťaže jej hrozí pokuta až do výšky 10 % celosvetových tržieb. Momentálne má Google niekoľko týždňovú lehotu na predloženie relevantných návrhov ústupkov.

Štyri problémy

„Dúfam, že Google svoju príležitosť využije a naše obavy rýchle rozptýli,“ dodal Almunia.

Obavy EK sa týkajú štyroch oblastí postupov spoločnosti:

  • Vo svojich všeobecných výsledkoch vyhľadávania na internete Google zobrazuje odkazy aj na svoje vlastné vertikálne vyhľadávacie nástroje, a to odlišne než pri odkazoch konkurentov, čo by ich mohlo v konečnom dôsledku znevýhodniť;
  • Google môže kopírovať originálny materiál z konkurenčných webstránok (napríklad hodnotenia užívateľov cestovateľských služieb či reštauračných zariadení) a používať ich bez predchádzajúcej autorizácie na vlastných stránkach, čo znevýhodňuje konkurenciu pri investovaní do tvorby vlastného obsahu;
  • Dohody medzi Googlom a partnermi na stránkach, na ktoré Google poskytuje reklamné vyhľadávanie, čo môže potenciálne ovplyvniť reklamné služby predávané napríklad online obchodmi či časopismi;
  • Obmedzenia, ktoré Google zaviedol pre prenosnosť online vyhľadávacích reklamných kampaní zo svojej platformy AdWords na platformy konkurentov.
Tlačové oddelenie firmy vo svojej reakcii uviedlo, že vedenie „ešte len teraz začalo prechádzať argumenty Komisie“.

Čítajte viac na EurActiv.sk

Zdroj: EurActiv.sk

 

EurActiv.sk
Mohlo by vás zaujímať

EK navrhne flexibilnejšiu ochranu autorských práv

19.10.2019

Slovensko predsedá výboru OBSE

19.10.2019

Úrad na ochranu osobných údajov sa pustil do Komisie kvôli databáze Eurodac

19.10.2019

MŽP: Slovensko reaguje na žalobu EK, novela zákona o odpadoch preberá smernicu

19.10.2019

Rusko vstúpilo do WTO

19.10.2019

Colníci vlani zadržali 115 miliónov falzifikátov

19.10.2019

Jednotný patent blokuje tentokrát Európsky parlament

19.10.2019

Výbory EP potopili dohodu ACTA

19.10.2019

Polovica Európanov „kradne“ softvér

19.10.2019

Komisia chce zvýšiť bezpečnosť internetu pre deti

19.10.2019

Osobné údaje cestujúcich pocestujú do USA

19.10.2019

Komisia sa snaží zachrániť dohodu ACTA

19.10.2019

Podpora výskumu v EÚ má mať etické limity

19.10.2019

Kvóty pre ženy sú nutné zlo

19.10.2019

Americký lobing k reforme ochrany údajov bol úspešný

19.10.2019