logologo_small

Financovanie neštátneho školstva na Ústavnom súde Slovenskej republiky

štvrtok, 01.03.2012|Posledná aktualizácia 27.3.2022 21:42
Autor: JUDr. Peter Bellás

Dňa 8.2.2012 podali poslanci Národnej rady Slovenskej republiky na Ústavný súd Slovenskej republiky návrh na začatie konania o súlade právnych predpisov, ktorého podstatou je financovanie neštátneho školstva na Slovensku.

V zmysle článku 125 ods. 1 písm. a) a článku 130 ods. 1 písm. a) Ústavy Slovenskej republiky (ďalej len „Ústava SR“) v spojitosti s § 18 ods. 1 písm. a) a § 37 ods. 1 zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 38/1993 Z. z. o organizácií Ústavného súdu Slovenskej republiky o konaní pred ním a o postavení jeho sudcov podala skupina poslancov Národnej rady Slovenskej republiky návrh na začatie konania o súlade

  • zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 597/2003 Z. z. o financovaní základných škôl, stredných škôl a školských zariadení v znení neskorších predpisov, 
  • ustanovenia § 6 ods. 12 písm. g) zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 596/2003 Z. z. o štátnej správe v školstve a školskej samospráve v znení neskorších predpisov a 
  • ustanovenia § 2 ods. 1 písm. c) nariadenia vlády Slovenskej republiky o rozdeľovaní výnosu dane z príjmov územnej samospráve v znení neskorších predpisov, ktoré nie sú v súlade s ustanoveniami článkov 42 a 55 ods. 2 Ústavy SR v spojitosti s článkom 12 ods. 2 Ústavy SR a článkom 2 Dodatkového protokolu č. 1 Európskeho dohovoru o ochrane ľudských práva a základných slobôd.

Iniciátorom tohto podania bola na základe ústavnoprávnej analýzy Asociácia súkromných škôl a školských zariadení Slovenska, podľa ktorej ustanovenia Nariadenia vlády SR o rozdeľovaní výnosu dane z príjmov územnej samospráve, Zákona o rozpočtovom určení výnosu z dane z príjmov územnej samospráve a Zákona o financovaní základných škôl, stredných škôl a školských zariadení, ako aj Zákon o štátnej správe v školstve a školskej samospráve diskriminujú súkromné a cirkevné školy a školské zariadenia v poskytovaní rovnakej výšky dotácii na prevádzku a mzdy na žiaka školy alebo dieťa a žiaka školského zariadenia.


Celé znenie podania nájdete TU


JUDr. Peter Bellás
Mohlo by vás zaujímať

Podmienky ústavného zákona na pokračovanie vo vyhlásenom núdzovom stave pominuli, tvrdí Pirošíková

10.11.2020

Zásah do ochrany osobných údajov musí obstáť v teste primeranosti a nevyhnutnosti aj v krízových stavoch

10.11.2020

Programové vyhlásenie vlády SR na roky 2020 až 2024 pre oblasť “Šport a mládež”

4.5.2020

VOĽNOČASOVÉ ŠKOLSKÉ AKTIVITY A KLUBOVÝ ŠPORT

23.10.2019

Protest kresťanov a Židov proti Horthyho buste vo Vydranoch

23.10.2019

ZÁKONY O VRCHOLNÝCH ŠPORTOVÝCH PODUJATIACH

23.10.2019

Pietny akt "Čítanie mien obetí holokaustu"

23.10.2019

Ekonómia pre budúcich lídrov 2016

23.10.2019

KONANIE VEREJNÉHO OCHRANCU PRÁV V OBLASTI VEREJNEJ SPRÁVY

19.10.2019

VEREJNÝ ZÁUJEM – JE JEHO OBSAHOM AJ ŠPORT?

12.4.2020

„Palestína“ sa podľa Amnesty International v roku 2014 dopustila vojnových zločinov

23.10.2019

Správa zástupkyne SR pred Európskym súdom pre ľudské práva

12.4.2020

V časti Mexika zakázali novinárom informovať o kriminalite

23.10.2019

UEFA podpísala dohodu o minimálnych štandardoch hráčskych zmlúv

19.10.2019

V priebehu minulého roka stúpol počet odsúdení trestom smrti

23.10.2019