logologo_small

SFZ učí hráčov, ako vystupovať pred médiami

štvrtok, 11.10.2012|Posledná aktualizácia 19.10.2019 13:21
Autor: Jaroslav Čollák

Slovenský futbalový zväz (ďalej "SFZ") sa ako najväčší národný športový zväz podujal do role vychovávateľa a mentora hráčov, ktorí reprezentujú Slovenskú republiku. Usmerňuje ich, ako sa majú hráči reprezentácie vyjadrovať pri styku s médiami.

Slovenský futbalový zväz (ďalej "SFZ") sa ako najväčší národný športový zväz podujal do role vychovávateľa a mentora hráčov, ktorí reprezentujú Slovenskú republiku. Usmerňuje ich, ako sa majú hráči reprezentácie vyjadrovať pri styku s médiami.

Funkcionári SFZ našli slabé miesta v komunikácii hráčov na témy súvisiace s kvalifikáciou na Majstrovstvá sveta v Brazílii.

SFZ vypracoval pre reprezentačných hráčov návod - manuál[1], ako majú odpovedať na niektoré otázky (sú to otázky ohľadne štadióna Pasienky a tiež otázky, prečo nevysiela zápasy verejnoprávna STV). Ak sa niektorého z reprezentačných zverencov novinár spýta na "otrasné" Pasienky, hráč by mal povedať, "že mu je česť reprezentovať kdekoľvek, ak sa spýta na priame prenosy, tak hráč by mal povedať, že je to otázka pre zväz." Funkcionári v dokumente tiež odporúčajú hráčom nepoužívať v komunikácii s médiami slovné spojenia typu "je to 50 na 50", alebo "tak určite".

Hráčom tiež manuál odporúča, ako by mali charakterizovať kvalifikačnú skupinu ako celok, jednotlivých súperov a aký je cieľ kvalifikácie z pohľadu Slovenskej republiky.Napríklad:

  • ".. my aj verejnosť ju vnímame ako „hrateľnú“, ale zároveň veľmi ťažkú a ZRADNÚ",
  • ".. cítime, že všetci naši súperi ju berú ako ideálnu možnosť na postup, čo sa týka predovšetkým krajín, ktoré ešte na MS nehrali (Bosna a Hercegovina, Lotyšsko, Litva)",
  • ".. sme si vedomí, že verejnosť očakáva, že budeme v hre až do konca",
  • ".. vo všeobecnosti už dnes v Európe neexistuje slabý súper, ktorý by nemohol prekvapiť".

Je potešiteľné a je to prejavom neustáleho kvalitatívneho napredovania samotného SFZ, že si uvedomuje svoju pozíciu a rolu aj v oblasti verbálneho styku hráčov reprezentácie s médiami, a tým pádom so širokou verejnosťou. Akýmkoľvek snahám podobného druhu treba zatlieskať a oceniť ich prínosnosť.

Mohlo by vás zaujímať

Zmluva o sponzorstve v športe

23.12.2019

Nový obsah

13.6.2019

ČLENSKÝ PRÍSPEVOK V ŠPORTE: PODMIENKA PRE ZÍSKANIE PROSTRIEDKOV Z VEREJNÝCH ZDROJOV A SPONZORSKÉHO ALEBO ZÁKLADNÝ PRINCÍP A IDEA „NOVÉHO ŠPORTU“ NA SLOVENSKU

31.7.2020

Športové kluby vo finančných problémoch - diskusia 3

23.10.2019

Športové kluby vo finančných problémoch - diskusný seriál

19.10.2019

Športové kluby vo finančných problémoch - diskusia 2

19.10.2019

Futbal - za žltú kartu desaťminútové vylúčenie hráča

19.10.2019

Krátko a vecne k možnosti postihu bitkárov alebo – (aj) „playoff“ pokračuje:

19.10.2019

Pojem šport: pojmové vymedzenie ako impulz k zmene (ne)postačujúcej zákonnej úpravy ?

19.10.2019

Úvaha de lege ferenda: množina činností športového klubu je podnikaním, alebo obsolentná zákonná požiadavka zákonodarcu

19.10.2019

Náčrt záverov z konferencie Šport a právo (Poprad, 12.-13.9.2012)

19.10.2019

ÚVAHA DE LEGE FERENDA: SKUTKOVÁ PODSTATA TRESTNÉHO ČINU UBLÍŽENIA NA ZDRAVÍ PRI VÝKONE ŠPORTOVEJ ČINNOSTI – FORMOVANIE ZNENIA

4.1.2022

Športový klub plať - krátke pojednanie o tom, ako nám „novácia“ ničí šport

27.3.2022

PRÁVNE PRINCÍPY A PRAVIDLÁ: NEDÔLEŽITÉ SÚČASTI PRÁVNEHO PORIADKU?

19.10.2019

Úvaha na tému: súdna moc - historické aspekty jej vývoja, formy, premeny

19.10.2019