Vážení priatelia športu a médií,
v dňoch
03. - 04. apríla 2019 (streda, štvrtok) sa v konferenčných priestoroch
X-BIONIC® SPHERE v Šamoríne uskutoční I. ročník odbornej konferencie spojenej s
okrúhlymi stolmi pod názvom:
"ŠPORT a MÉDIÁ 2019".
Médiá športu, alebo šport médiám? Kto je komu viac prospešný?
Médiá majú v súčasnej dobe významný vplyv na naše životy. Informujú, zabávajú, socializujú, vytvárajú aktuálne podoby obrazu slovenskej spoločnosti, podporujú, analyzujú, hodnotia, ovplyvňujú. Majú možnosť pôsobiť na veľkú masu ľudí.
Šport je taktiež neoddeliteľnou súčasťou našich životov. Vychováva, vzdeláva, podporuje a tvorí životný štýl, motivuje, ovplyvňuje, zabáva, vytvára emócie, prebúdza národnú hrdosť a pôsobí na veľkú masu ľudí.
Čo majú tieto dva svety spoločné? V čom sa dopĺňajú, v čom sa podporujú, v čom si škodia a ako sa potrebujú navzájom? Ako sa pozerajú športovci na médiá a ako médiá na športovcov? Ako hodnotí odborná a laická verejnosť prístup médií v oblasti športu? Kto komu viac pomáha? Je potrebné športové „spory“ riešiť na tlačových konferenciách? Podporuje mediálna kritika samotného športovca, klub? Aké typy športových správ hrajú v médiách prím?
Odpovede na tieto, ako aj mnohé iné otázky sa dozviete na konferencii, ktorá je organizovaná ako nekomerčné odborné podujatie a na jej príprave sa podieľajú členovia a priatelia občianskeho združenia Učená právnická spoločnosť s podporou Slovenského futbalového zväzu ako hlavným partnerom podujatia, ako aj ďalšími partnermi, priateľmi a spolupracovníkmi UčPS.
Cieľom podujatia je poskytnúť formou diskusií s odborníkmi pri okrúhlych stoloch čo najviac aktuálnych informácií k vybraným témam širokej verejnosti aj tým, že priebeh konferencie bude možné sledovať bezplatne online na webovej stránke UčPS, pričom pasáže z vystúpení a diskusií si bude možné pozrieť aj neskôr vo videoarchíve z konferencie.
Hlavné témy konferencie:
- Akú realitu o slovenskom športe médiá vytvárajú?
- Ako si šport a média môžu vzájomne prospievať?
- Aká je úloha verejnoprávneho verzus súkromného média?
- Pomohlo by slovenskému športu oživenie tretieho kanála verejnoprávnej RTVS?
- Darí sa viac športovej investigatíve, alebo bulváru?
- Aká forma komunikácie o športe najviac zaberá? Televízia, športové weby, rádiá, print, sociálne siete?
- S akými prekážkami sa športoví novinári stretávajú? A sú aj oni športoví fanúšikovia?
- Ako sa národným športovým zväzom na Slovensku darí pracovať s vysielacími, marketingovými a reklamnými právami? Aké schémy zhodnocovania týchto práv súvisiacich so športovou reprezentáciou, klubmi fungujú na Slovensku?
- Do akej miery reflektuje mediálny záujem o konkrétny šport, jeho popularitu a je správne, aby mediálne populárnejšie športy získavali väčšiu finančnú podporu z verejných zdrojov?
Ďalšie informácie o príprave, programe konferencie a možnosti prihlásenia budú priebežne publikované na stránke
www.ucps.sk.