logologo_small

Vecné zhodnotenie novely ZoŠ (zákon č. 354/2016 Z.z.) všeobecne za UčPS - analytický materiál

štvrtok, 03.01.2019|Posledná aktualizácia 30.12.2019 03:35
Autor: UčPS tím

V nadväznosti na úvodný článok k sérii analytických článkov/materiálov vypracovaných expertmi pôsobiacimi na platforme UčPS pod názvom "Učená právnická spoločnosť a jej spolupracovníci pripravujú vecné zhodnotenie fungovania športovej legislatívy v praxi", prinášame slovenskému športovému hnutiu, slovenskej spoločnosti vecné zhodnotenie novely Zákona o športe publikovanej pod č. 354/2016 Z.z., tak jej obsahu, ako aj legislatívneho procesu, v ktorom bola prijatá. 

V nadväznosti na úvodný článok k sérii analytických článkov/materiálov vypracovaných expertmi pôsobiacimi na platforme UčPS pod názvom "Učená právnická spoločnosť a jej spolupracovníci pripravujú vecné zhodnotenie fungovania športovej legislatívy v praxi", prinášame slovenskému športovému hnutiu, slovenskej spoločnosti vecné zhodnotenie novely Zákona o športe, tak jej obsahu, ako aj legislatívneho procesu, v ktorom bola prijatá. 

Na úvod:

Dňa 29. novembra 2016 bola 114 poslancami Národnej rady SR[1] (25 poslancov sa zdržalo, 1 poslanec bol proti) schválená novela zákona č. 440/2015 Z. z. o športe a o zmene a doplnení niektorých zákonov[2] (ďalej len “Zákon o športe”). Novela prišla pomerne rýchlo po marcových palamentných voľbách a výmene ministra školstva, vedy výskumu a športu SR pána Draxlera (za Smer) za pána prof. Plavčana (za SNS) aj napriek tomu, že nový Zákon o športe bol účinný iba od 1.1.2016.

Športová obec očakávala, že novela bude pokračovať v nastolenom trende a bude riešiť najmä témy ako príspevok na športové poukazy pre deti od 5 do 14 rokov alebo aspoň ich postupný nábeh po ročníkoch, tzv.superodpočet pri poskytnutí sponzorskéhona šport, mimorozpočtový účet a neskôr aj fond na podporu športu na vytvorenie jediného transparentného finančného kanála pre financovanie športu zo štátnych prostriedkov, systematickú výstavbu športovej infraštruktúry podľa pravidiel detailne upravených všeobecne záväzným právnym predpisom nielen pre futbal a hokej, či iné "vyvolené" športy a iné vážne témy obsiahnuté v Programovom vyhlásení vlády Slovenskej republiky na roky 2016 až 2020,[3]  ktorého tézami a ich plnením sa budeme detailne zaoberať v ďalšom analytickom článku.

Prezident Slovenskej republiky novelu Zákona o športe podpísal[4] a táto bola následne riadne publikovaná v elektronickej Zbierke zákonov Slovenskej republiky publikovanej na portáli SLOV-LEX pod č. 354/2016 Z. z., čím sa stala všeobecne záväznou súčasťou slovenského právneho poriadku a treba ju riadne dodržiavať bez ohľadu na to, ako budeme vecne hodnotiť jednotlivé čiastkové úpravy, ktoré priniesla vo všetkých súvislostiach praktickej i právnej povahy a ich skutočné dopady, ktoré nie sú vždy totožné ako dopady deklarované v politických vyhláseniach politikov pre médiá, ktoré možno aj boli tak mienené ale v novele tak neboli naformulované. Nehodnotíme, či to bol zámer, neznalosť alebo nedorozumenie, to je už skôr rovina špekulácií, konštatujeme to ako fakt.

Úplné znenie Zákona o športe so zapracovanou novelou a zvýraznenými zmenami oproti pôvodnému zneniu zákona bolo redakčne spracované a je prístupné na stránke Učenej právnickej spoločnosti.[5]

Čo sa týka obsahu novely Zákona o športe táto novela okrem viacerých pozitívnych úprav, spresnení, či zmien neutrálnej povahy obsahuje aj také zmeny, ktoré obsah zákona podstatne odchyľujú od pôvodného konceptu - pôvodnej filozofie Zákona o športe, schválenej tým istým zákonodárnym zborom ešte výraznejšou väčšinou - 132 hlasmi poslancov v novembri 2016,[6] na čom nič nemení ani fakt, že k schváleniu Zákona o športe došlo v novembri 2016, t. j. ešte pred ostatnými parlamentnými voľbami v marci 2017. Zákon riadne schválil slovenský zákonodárny zbor a je všeobecne záväzný pre všetkých.

K procesu prijatia novely Zákona o športe:

K samotnému procesu prijatia novely Zákona o športe je potrebné uviesť, že na rozdiel od pôvodného Zákona o športe, ktorý sa tvoril dlhodobo transparentne otvorenou diskusiou “zdola”, jeho novela prišla na rýchlo a "zhora". Novelu pripravila úzka pracovná skupina na Ministerstve školstva, vedy výskumu a športu SR (ďalej len “ministerstvo školstva”) bez širšej odbornej či celospoločenskej diskusie o jej obsahu a dopadoch, a bez spolupráce s pracovnou skupinou, ktorá pripravovala pôvodný návrh Zákona o športe a bola a stále je pripravená poskytnúť svoju znalosť Slovensku a tým, ktorí dočasne vykonávajú správu verejných vecí v športe. Tu sa má na mysli spolupráca, ktorá by presahovala rámec bežného medzirezortného pripomienkového konania (ďalej tiež “MPK”), do ktorého sa jednotliví členovia pôvodnej pracovnej skupiny konštruktívne zapojili v rámci pripomienkujúcich subjektov, v ktorých profesionálne pôsobia a mnohé nedostatky navrhovanej novely spoločne s ďalšími pripomienkujúcimi subjektmi športového hnutia pomohli odstrániť.

Odborný potenciál a znalosť pôvodnej pracovnej skupiny (slovenských odborníkov pôsobiacich na apolitickom základe) neboli využité v prospech slovenského športu najlepšie, ako mohli byť. Zároveň sa do novely Zákona o športe dostali zásadné zmeny formou poslaneckých pozmeňovacích návrhov, a to výslovne z jedného dňa na druhý, bez diskusie na úrovni verejnosti (existencie alebo neexistencie tzv. spoločenskej objednávky), a bez diskusie v športovej obci či medzi odborníkmi venujúcimi sa oblasti športu, ... a s vážnou disproporciou medzi tým, čo sa údajne pozmeňovacím návrhom sledovalo (viac peňazí pre malé zväzy) a tým, čo sa jeho znením skutočne spôsobilo (menej peňazí pre malé zväzy a viac "istých" peňazí pre hokej) navyše bez premyslenia prechodného obdobia pre tieto pravidlá.

Uvedené je iba konštatovaním skutkového stavu.

Členovia bývalej pracovnej skupiny rešpektovali rozhodnutie ministerstva školstva o spôsobe prípravy novely “zhora”, pristúpili k tejto situácii profesionálne a aktívne sa zapojili do pripomienkového konania, kde pomohli mnohé detaily vylepšiť, vysvetliť, či upraviť, viaceré body novely podporili a k tým bodom, s ktorými nesúhlasili vyjadrili negatívne stanovisko i jeho dôvody. Presvedčivosť argumentov negatívneho stanoviska členov pracovnej skupiny k jednotlivým bodom a ich odôvodnenie v dôvodovej správe, nech si každý čitateľ vyhodnotí sám.

V tej súvislosti je potrebné tiež uviesť, že znalosť a skúsenosť členov pôvodnej pracovnej skupiny sa počas celého roka 2016 rozširovala o nové poznatky o slovenskom športe i skúsenosti získané v rámci projektu s názvom “Implementácia Zákona o športe do praxe”,[7] ktorého obsah bol formou verejného prísľubu publikovaný aj v denníku “Šport”.

V rámci tohto projektu sa členovia pracovnej skupiny zúčastnili na vyše 20 seminároch k Zákonu o športe, absolvovali stovky emailových či osobných konzultácií, vypracovali odpovede na množstvo často kladených otázok,[8]  vzorové zmluvy, vzorové stanovy zväzu i klubu a iné vzorové predpisy či formuláre pre zväzy a kluby.[9]

Ostáva len veriť, že v budúcnosti Slovensko využije svoj znalostný potenciál pre slovenský šport podstatne lepšie, je to na nás - na Slovákoch.

Na druhej strane je však korektné uviesť, že ak mala byť novela Zákona o športe pripravená tak, aby sa stihla účinnosť od 1.1.2017, vzhľadom na to, kedy bolo "politicky" rozhodnuté o tom, že novela Zákona o športe sa bude pripravovať, na celospoločenskú diskusiu objektívne už bolo veľmi málo času.
Na odbornú diskusiu, ktorá by presahovala rámec nevyhnutného medzirezortného pripomienkového konania, však určite bolo času dostatok.

Je potrebné tiež uviesť, že novela bola situovaná veľmi nevhodne do obdobia, kedy sa záujem a pozornosť športovej obce sústreďovala na výsledky našich slovenských ale aj iných športovcov z celého sveta súťažiacich na Olympijských hrách v Riu.

Mnohí športoví odborníci, predstavitelia zväzov sa o pripomienkovom konaní k návrhu novely Zákona o športe ani nedozvedeli.

Napriek všetkému uvedenému sa odborná komunita pôsobiaca v oblasti športového práva i viacerí zástupcovia zväzov, ktorí sa zapojili do diskusie o pôvodnom Zákone o športe v rámci obmedzených možností medzirezortného pripomienkového konania k novele snažili vecne pripomienkovať navrhované zmeny a ponúkať aj iné riešenia na dosiahnutie sledovaného cieľa, najmä ak sa javil byť všeobecne prijateľný a nešiel proti pôvodnej filozofii Zákona o športe schváleného viac ako ústavnou väčšinou.

Viacero väčších či menších nepresností návrhu novely sa spoločným úsilím a komunikáciou v rámci medzirezortného pripomienkového konania podarilo vysvetliť a navrhnúť lepšiu dikciu, lepšie riešenie.

Po predložení návrhu novely Zákona o športe do Národnej rady Slovenskej republiky ostalo v návrhu iba niekoľko sporných bodov, v ktorých predstava zástupcov štátu (predkladateľov návrhu novely) a športovej obce bola rozdielna.

Najzásadnejší zásah do filozofie Zákona o športe:

Najzásadnejšie zásahy do pôvodnej filozofie zákona o športe (vylúčenie futbalu a hokeja zo vzorca na výpočet príspevku uznanému športu) však priniesol až pozmeňovací návrh poslancov Tittela a Jančulu,[10] predložený na rokovaní v pléna Národnej rady Slovenskej republiky na poslednú chvíľu bez odbornej diskusie, bez prechodných ustanovení k zásadným zmenám uvedeným v novele i pozmeňovacom návrhu poslancov. Bez dôsledného zváženia jeho skutočných dôsledkov, ktoré sú po ich vyhodnotení nakoniec úplne opačné ako bol pôvodne deklarovaný cieľ pozmeňovacieho návrhu jednak pri jeho zdôvodňovaní poslancom Tittelom v pléne Národnej rady SR, ako i pri prezentácii schválenej novely Zákona o športe poverenou riaditeľkou sekcie športu ministerstva školstva, či politikmi, ale aj zástupcami športovej obce, ktorí sa na nich spoľahli a uverili v totožnosť obsahu pozmeňovacieho návrhu poslancov s jeho deklarovaným cieľom.

Vážne zmeny v pravidlách si vyžadujú znalosť a primeraný čas na ich prípravu a otestovanie, čo v prípade pozmeňovacieho návrhu absentovalo. 

Novela zákona o športe vrátane pozmeňovacieho návrhu pánov poslancov Tittela a Jančulu bol však poslancami Národnej rady Slovenskej republiky schválený. V praxi to napríklad v prípade hokeja znamená, že v roku 2018 bude mať hokej zo štátneho rozpočtu príspevok vo výške viac ako 7 miliónov eur oproti 3,2 miliónom eur, na ktoré by mal nárok, keby nebol vylúčený zo vzorca. O tieto prostriedky (o takmer 4 milióny eur) teda prídu ostatné zväzy, ktorých výška príspevku závisí na výsledkoch reprezentantov a členskej základni v mládežníckych vekových kategóriách.

Je však potrebné rešpektovať, že novela Zákona o športe vrátane pozmeňovacieho návrhu poslancov Tittela a Jančulu bola v legislatívnom procese riadne schválená. Preto ju treba dodržiavať tak, ako všetky ostatné záväzné právne predpisy, ktoré sú súčasťou slovenského právneho poriadku a to až do času, kým nebudú zmenené. Aj keď to zrejme pre malé zväzy, ktoré na základe pozmeňovacieho návrhu mali dostať viac peňazí, nebude celkom korektné, viac prostriedkov zo "vzorca" im však možno "opticky" prinesie medziročný nárast prostriedkov na šport na základe navýšenia príjmov športu o ďalších 25% odvodov z lotériových hier (t.j. o cca 8,5 až 9 mil eur).

Zákon o športe bol novelizovaný, má novú pozmenenú podobu, tak sa treba usilovať postupovať a plniť si úlohy a povinnosti či na strane športovej obce alebo na strane štátu podľa nového znenia Zákona o športe.

Na uvedenom konštatovaní nič nemení ani fakt, že novela odklonila v niektorých bodoch Zákon o športe úplne iným smerom, ako bola filozofia pôvodného Zákona o športe: "Transparentnosť za slobodu nakladania so štátnymi prostriedkami, ktorých výška mala byť determinovaná výsledkom/ produktom, ktorý prinesú/preukážu slovenskej spoločnosti jednotlivé uznané športy a národné športové zväzy ako ich správcovia, vo forme športových výsledkov v súťažiach mládeže a dospelých, popularite športu a veľkosti členskej základne mládeže".

Cieľ a pôvodná filozofia Zákona o športe: 

Cieľom pôvodnej filozofie Zákona o športe bolo výsledkovo orientované nastavenie pravidiel financovania športu a motivácie národných športových zväzov ako prijímateľov štátnych prostriedkov a ich správcov, ktoré je premietnuté do VZORCA na výpočet príspevku uznaného športu v duchu filozofie politicko-ekonomického projektu Inštitútu finančnej politiky Ministerstva financií SR “Hodnota za peniaze”.

So zmenou filozofie pôvodného Zákona o športe by pracovná skupina rovnako ako aj významná časť športovej obce nesúhlasili, čo by zrejme prinieslo odbornú i celospoločenskú diskusiu tak, ako by to pri zásadných systémových zmenách vo vyspelej občianskej spoločnosti aj malo byť, tak ako to bolo pri prijímaní pôvodného znenia Zákona o športe v roku 2015.

Napriek tomu, že sme presvedčení, že šport najlepšie môže napredovať vtedy, keď bude apolitický a ovládne ho rešpektovanie vyvážených pravidiel a fair play, žijeme v slovenskej realite a nie je našim cieľom za každú cenu spochybňovať mandát tých, ktorý vykonávajú na základe výsledkov volieb a koaličnej zmluvy dočasnú správu nad štátnou agendou športu, realizovať ich predstavu o nastavení systému fungovania slovenského športu na centrálnej štátnej úrovni financovanú štátom, ale ako odborná komunita sme a budeme vždy pripravení poskytnúť jednak svoju znalosť na prospech celku (bez ohľadu na to, kto bude politickým lídrom pre oblasť športu), ale tiež nastaviť odborné apolitické zrkadlo riešeniam, ktoré boli alebo budú navrhnuté a schválené v rámci noviel Zákona o športe alebo aj iných právnych predpisov s dopadom na oblasť športu. Považujeme tiež za dôležité vysvetľovať praktické dosahy schváleného legislatívneho textu a pomenúvať ich pravými menami tak, aby sa členovia športovej obce vedeli v zákutiach paragrafov orientovať ľahšie.

Do filozofie riadenia a správy športu na centrálnej štátnej úrovni prináša novela Zákona o športe zásadnú zmenu oproti zákonu schválenému naprieč politickým spektrom 132 poslancami zo 135 prítomných (3 poslanci sa zdržali, nik nebol proti). Takýto silný mandát by si zaslúžil nielen uznanie a rešpekt, ale najmä mal dostať aj skutočnú šancu a určitý čas na uplatnenie v praxi. Žiaľ nestalo sa tak. Ani nie po roku prichádza podstatná filozofická zmena v Zákone o športe.

IS športu - (zatiaľ nedostatočne fungujúca) chrbtica reformy športu:

Niektoré inštitúty ešte v praxi ani objektívne nemohli byť otestované z dôvodu absencie informačného systému športu, ktorého dobudovanie je otvorená/nesplnená úloha na strane štátu, a už ich štát ide meniť. Pri tvorbe informačného systému športu štát vážne zaostáva s plnením svojej časti úloh. Stav informačného systému športu by si zaslúžil komplexné zhodnotenie a prijatie opatrení na strane štátu, ktoré by pomohli v krátkom čase zásadne zmeniť aktuálnu zlú situáciu. Posledné nám známe zverejnené informácie o zabezpečení informačného systému športu sú upravené v zmluve o poskytovaní služieb z 19.2.2016, zverejnenej v centrálnom registri zmlúv https://www.crz.gov.sk/index.php?ID=2324387&l=sk

Zatiaľ čo pôvodný Zákon o športe oblasť športu liberalizoval a zodpovednosť za jednotlivé športy významne posúval zo štátu do priestoru športovej autonómie - na národné športové zväzy a národné športové organizácie, ktoré by mali najlepšie poznať nimi zastrešené športy a ich potreby. Novela Zákona o športe a nová garnitúra politikov vykonávajúcich dočasnú správu vecí verejných v oblasti športu má však skôr tendenciu ísť smerom k etatizácii športu, t.j. k posilneniu kompetencií štátu v oblasti športu a zvyšovaniu objemu prostriedkov, o ktorých bude rozhodovať politik alebo štátny úradník.

Nemusíme s tým vnútorne súhlasiť, rešpektujeme však zákony schválené Národnou radou SR, ktorej sa budeme snažiť ponúknuť čo najlepšie alternatívy a informácie potrebné na to, aby návrhy zákonov pre oblasť športu boli schvaľované s čo najväčšou znalosťou veci aj zo strany poslancov, nie iba dočasnou politickou väčšinou, ktorá sa môže za pár mesiacov či rokov zmeniť.

Potrebujeme dosiahnuť stav, aby šport v stabilizovanom znalostne a podľa pravidiel riadenom prostredí dlhodobo a systematicky prinášal radosť a možnosti občanom, a nie pokusy a omyly na štyri roky či ešte kratšie obdobie.

Vecné hodnotenie bodov novely rozdelených do 8 skupín:

Ako teda vlastne hodnotí vecne obsah jednotlivých bodov novely Zákona o športe pracovná skupina, ktorá pripravovala pôvodný návrh Zákona o športe?

Nie je a nebude našim štýlompovrchne a nezodpovedne čiernobielo hodnotiť, že “novela je zlá” len preto, lebo máme k niektorým jej bodom zásadné výhrady, ale podrobíme novelu, bod po bode, serióznemu vecnému vyhodnoteniu jej prínosu i nedostatkov vrátane vyhodnotenia presvedčivosti dôvodov predkladateľa návrhu k jednotlivým zmenám, ktoré uvádzame v pripojenej tabuľke, aby si čitateľ o ich presvedčivosti mohol urobiť vlastný úsudok.

Zmeny, ktoré priniesla novela Zákona o športe je možné rozdeliť do 8 základných skupín. Do týchto skupín sme rozdelili novelizačné body, ktoré sú spolu s vysvetlením podstaty zmeny, našimi komentármi a dôvodovými správami predkladateľa uvedené v tabuľkách nižšie.

Link na schválené znenie novely Zákona o športe: http://www.ucps.sk/Novela_zakona_o_sporte
Link na úplné znenie Zákona o športe (zmeny sú zvýraznené): http://www.ucps.sk/uplne_znenie_zakona_440_2015_Z_z_o_sporte_s_novelou

1. SKUPINA - VEĽMI PRÍNOSNÉ PODSTATNÉ ZMENY
(Novelizačné body č. 6, 7, 34, 41, 57, 64, 66, 88.)

2. SKUPINA - VHODNÉ ÚPRAVY/SPRESNENIA (NIE NEVYHNUTNÉ)
(Novelizačné body č. 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 31, 32, 33, 37, 43, 45, 47, 49, 52, 53, 60, 75, 76, 77, 78, 79, 80, 81, 82, 84, 85, 86.)

3. SKUPINA - OPRAVY NEDOSTATKOV ZÁKONA O ŠPORTE
(Novelizačné body č. 21, 23, 24, 25, 26, 28, 38, 40, 69, 70, 71, 72, 73, 74, 83.)

4. SKUPINA - NOVÉ PRAVIDLÁ NEZASAHUJÚCE DO FILOZOFIE ZÁKONA O ŠPORTE
(Novelizačné body č. 1, 2, 3, 8, 9, 11, 22, 27, 30, 36, 42, 45, 46, 50, 63, 67, 68.)

5. SKUPINA - NOVÉ PRAVIDLÁ ZASAHUJÚCE DO FILOZOFIE ZÁKONA O ŠPORTE
(Novelizačné body č. 51, 55, 56, 58, 59, 61, 62, 87, 89.)

6. SKUPINA - VECNE SPORNÉ ZMENY
(Novelizačné body č. 4, 29, 54, 88.)

7. SKUPINA - ROZPORNÉ NÁVRHY (ROZPOR SO ZÁKONOM)
(Novelizačné body č. 5)

8. SKUPINA - LEGISLATÍVNO-TECHNICKÉ ÚPRAVY
(Novelizačné body č. 35, 39, 48, 65.)

2.
Informácie o schválení novely Zákona o športe dostupné na internete:http://www.nrsr.sk/web/Default.aspx?sid=zakony/zakon&MasterID=6091. ^
3.
Časti Programového vyhlásenia vlády SR súvisiace s oblasťou športu: http://www.ucps.sk/Programove_vyhlasenie_vlady_Slovenskej_republiky.^
4.
Informácie o zákonoch podpísaných prezidentom SR dostupné na internete: https://www.prezident.sk/page/up-zakony/.^
5.
Úplné znenie zákona o športe redakčne spracované na stránke UčPS: http://www.ucps.sk/uplne_znenie_zakona_440_2015_Z_z_o_sporte_s_novelou ^
6.
Informácie o schválení pôvodného znenia Zákona o športe dostupné na internete: http://www.ucps.sk/uplne_znenie_zakona_440_2015_Z_z_o_sporte_s_novelou. ^
10.
Pozmeňovací návrh je dostupný na stránke Národnej rady SR: http://www.nrsr.sk/web/Dynamic/Download.aspx?DocID=432982. ^
11.
Prepojenie na články obsahujúce vecné zhodnotenie návrhu novely § 5 ods. 8 Zákona o športe lekármi z odboru telovýchovného lekárstva, ktoré prezentoval prof. MUDr. Dušan Meško PhD. aj na Konferencii Šport a právo 2016:
- http://www.ucps.sk/Zakon_o_sporte_z_pohladu_telovychovneho_lekara
- http://www.ucps.sk/Preventivne_telovychovno_lekarske_prehliadky_sportovcov
Prezentácia z Konferencie Šport a právo 2016: https://drive.google.com/open?id=1b-gFGhT5uP5yV2ClOOjSLi56lwxADo05liustZe9RWg ^
UčPS tím
Mohlo by vás zaujímať

Rozpis časov zápasov XVI. ročníka Turnaja právnických povolaní o putovný pohár Milana Hanzela

12.11.2024

Turnaj právnických povolaní o putovný pohár Milana Hanzela - XVI. ročník (16.11.2024)

12.11.2024

Pripomienky UčPS k novele Zákona o športe - Zníženie administratívnej záťaže v športe

7.10.2024

Pripomienky UčPS k novele Zákona o športe - Zmluvné vzťahy športovcov s klubmi

6.10.2024

Pripomienky UčPS k novele Zákona o športe - Zníženie úrovne transparentnosti a kontrolných mechanizmov

7.10.2024

Vie tretí sektor, vie šport čo ho čaká?

25.9.2024

Pripomienky UčPS k novele Zákona o športe - Národný športový zväz - orgány všeobecne

7.10.2024

Pripomienky UčPS k novele Zákona o športe - Bezúhonnosť športových odborníkov

24.9.2024

Pripomienky UčPS k novele Zákona o športe - “Určenie množiny prostriedkov štátneho rozpočtu určených pre šport”

16.9.2024

Pripomienky UčPS k novele Zákona o športe - “Úhrada mzdy športovca zo sponzorského, superodpočet”

17.9.2024

Pripomienky UčPS k novele Zákona o športe - “Zásadná zmena financovania športu mládeže bez diskusie so športovými klubmi”

11.9.2024

Pripomienky UčPS k novele Zákona o športe - “Aktívny športovec”

11.9.2024

Pripomienky UčPS k novele Zákona o športe - úvodné informácie

25.8.2024

Rozhovory a diskusie Petra Sepesiho k novele Trestneho zakona

13.5.2024

Trestné činy KORUPCIE - aktualizované tabuľky po schválení novely TZ

18.2.2024