Podľa § 35a zákona č. 523/2004 Z. z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov sa za verejné prostriedky považujú aj finančné prostriedky, ktoré poskytuje subjekt verejnej správy právnickej osobe alebo fyzickej osobe, až do ich použitia na určený účel, a to aj vtedy, ak sa poskytujú prostredníctvom inej právnickej osoby.
Z uvedenej citácie zákona je zrejmé, že verejné prostriedky si zachovávajú svoju povahu i režim až do ich spotrebovania na účel určený pri ich poskytnutí a to bez ohľadu na to, či sa reťazením prevádzajú postupne medzi viacerými subjektmi napríklad z národného zväzu na krajský/regionálny zväz, z krajského/regionálneho zväzu do športového klubu a zo športového klubu idú k trénerovi alebo športovcovi. A stále platí, že prijímateľ týchto prostriedkov ich musí použiť podľa podmienok, ktoré mu určil poskytovateľ.
Aj preto Zákon o športe v § 65 ods. 6; § 66 ods. 2 písm. b), ods. 3 písm. d); § 69 ods. 2; § 80 ods. 2 písm. k); § 81 ods. 1 písm. f)/ vyžaduje, aby verejné prostriedky boli ich prijímateľmi vedené osobitne a to nielen v rámci účtovníctva prijímateľa verejných prostriedkov ale aj na osobitnom bankovom účte, čo zabráni ich zmiešaniu s inými prostriedkami, ktoré nie sú verejné a umožňí to podstatne jednoduchšiu kontrolu hospodárenia s nimi, nielen pre štát a jeho orgány ale aj pre prijímateľa verejných prostriedkov a jeho kontrolné orgány, či širokú členskú základňu, najmä ak sú verejné prostriedky vedené na transparentnom účte.