Posledný májový deň (31.5.) sa v Bratislave uskutoční tretí ročník konferencie Šport a médiá, najväčšej športovo-mediálnej konferencie na Slovensku. Hostia konferencie budú hľadať odpovede na otázky z oblasti športu, médií a ich prepojenia formou odborných diskusií za okrúhlymi stolmi.
Ambíciou konferencie Šport a médiá je od jej vzniku v roku 2019 vytvárať prostredie pre spájanie dvoch úzko prepojených odvetví, ktoré sú niekedy na seba úplne naviazané, ba priam závislé. „Konferencia by mala prispieť k zvyšovaniu úrovne vzájomného poznania a porozumenia medzi športom a médiami. Veríme, že aj tentokrát budú výstupom prínosné myšlienky, rôzne možnosti prístupov i riešení,“ povedal zástupca organizátora Peter Sepeši.
Hostia počas predchádzajúcich ročníkov diskutovali na témy športových televíznych kanálov na Slovensku, popularizácia športu v médiách či rôzne polohy mediálnej prezentácie športu (bulvár, fakty, investigatíva). Organizovanie konferencie Šport a médiá, rovnako ako ostatné, ovplyvnila pandémia Covid-19. Na jeden ročník sa stala súčasťou konferencie Šport a právo. Diskutovalo sa o organizácii športových podujatí, záujme čítať o športe v médiách aj o športových médiách budúcnosti.
Profesorka Iveta Radičová sa na konferencii pýtala: „Súčasná novinárčina je o to náročnejšia, že sú médiá priam zamorené obrovským množstvom informácií. Šport vyvoláva emócie, prirodzene emócie každého druhu.“ Zdôraznila obrovský vplyv športu na rozvoj ľudí a akú veľkú úlohu v tom zohrávajú médiá: „To, ako udalosti opisujú, ako sa k nim stavajú a čím zaplnia čítané, sledované a počúvané zdroje, odkiaľ verejnosť informácie čerpá skutočne nie je jedno.“
V čase konania konferencie Šport a médiá 2021 mala čerstvo spustený športový kanál TV JOJ. Dnes je situácia diametrálne odlišná a športové kanály má už aj verejnoprávna RTVS, či TV Markíza. „Dáva to dlhodobý zmysel. V každom športe máme talentové jednotky. Koncentrácia na domáci šport je koncepčne zaujímavý produkt, ktorý má dlhodobý zmysel,“ povedal vtedy zástupca TV JOJ Roman Neuschl.
Čo prinesie konferencia tento rok?
Organizátori konferencie Šport a médiá aj tento rok vybrali témy, ktoré v súčasnej športovo-mediálnej časti spoločnosti rezonujú najviac:
- prepojenie športu, médií, politiky a sociálnej zodpovednosti,
- súperenie športových televízii na Slovensku,
- exponenciálny rast popularity MMA,
- sociálne médiá a F1 ako produkt očami TOP F1 slovenského influencera,
- stávkové kancelárie a ich prepojenie na svet športu, médií a reklamy.
Konferencie je možné sa zúčastniť osobne alebo prostredníctvom on-line prenosu.
Konferencia Šport a médiá 2022 je súčasťou dlhodobého projektu UčPS ŠPORT pre Slovensko, ktorého cieľom je: „Formovanie, verejné diskutovanie a presadzovanie alternatív dlhodobo udržateľných koncepčných riešení založených na znalosti a skúsenosti v záujme dosahovania verejno-prospešných cieľov (nielen) v oblasti športu.“ Konferencia je organizovaná ako nekomerčné odborné podujatie. Na príprave sa podieľa Učená právnická spoločnosť, o. z. s podporou Slovenského futbalového zväzu ako hlavným partnerom podujatia, ako aj ďalšími partnermi, priateľmi a spolupracovníkmi UčPS. Minulý a aj tento rok prijala záštitu pani prof. PhDr. Iveta Radičová, PhD., dekanka Fakulty masmédií Paneurópskej vysokej školy v Bratislave.
Ďalšie informácie o našej konferencii, o jej príprave, programe či možnosti
prihlásenia sú priebežne publikované na stránkach https://beta.ucps.sk/ a http://www.ucps.sk/, ako aj na Facebooku @sportpreslovensko a Instagrame @sportpreslovensko.