logologo_small

ZMLUVA o CHARITATÍVNEJ REKLAME

utorok, 11.06.2019|Posledná aktualizácia 23.12.2019 23:03
Autor: JUDr. Peter Sepeši | ID článku: 19776

Prinášame Vám odborné stanovisko UčPS k otázke, ktorou sa zaoberali odborníci a spolupracujúci experti UčPS pri implementácii ustanovení zákona o športe do praxe.

ZMLUVA o CHARITATÍVNEJ REKLAME - informácie a VZOR zmluvy (Blažo, Sepeši)

Charitatívna reklama bola do nášho právneho poriadku zavedená novelou č. 344/2017 Z.z. zákona o dani z príjmov s účinnosťou od 1.1 2018.

Novou právnou úpravou sa zaviedlo u občianskych združení (väčšina športových klubov a zväzov), nadácií, neinvestičných fondov a neziskových organizácií poskytujúcich všeobecne prospešné služby (ďalej len “neziskové subjekty”) oslobodenie príjmu plynúceho z reklamy na charitatívne účely od dane z príjmov, a to celkovo až do výšky 20 000 eur za príslušné zdaňovacie obdobie.

Pri objednávateľoch charitatívnej reklamy (podbnikateľoch) nie je obmedzený ani počet zmlúv ani objem prostriedkov, ktoré môžu objednávatelia (podnikatelia) na charitatívnu reklamu poskytnúť neziskovým subjektom a uplatniť si v nákladoch.

Jeden neziskový subjekt však môže uplatniť oslobodenie od dane na maximálne 20 000 eur.

Zákon zároveň ustanovil ako podmienku pre oslobodenie príjmu do 20 000 eur od dane z príjmov povinnosť neziskových subjektov použiť oslobodené príjmy iba na všeobecne prospešné účely, ktoré sú vymedzené v § 50 ods. 5 zákona o dani z príjmov (rovnaké účely ako pri asignácii 2 percent z dane príjmu) a to:

  • ochrana a podpora zdravia; prevencia, liečba, resocializácia drogovo závislých v oblasti zdravotníctva a sociálnych služieb, 
  • podpora a rozvoj športu,
  • poskytovanie sociálnej pomoci, 
  • zachovanie kultúrnych hodnôt, 
  • podpora vzdelávania, 
  • ochrana ľudských práv, 
  • ochrana a tvorba životného prostredia, 
  • veda a výskum, 
  • organizovanie a sprostredkovanie dobrovoľníckej činnosti. 

Reklamu, pri ktorej sú splnené uvedené podmienky, je možné označiť ako “charitatívna reklama”.

Prívlastok “charitatívna” odlišuje tento nový inštitút od bežnej, komerčnej “reklamy”) a vyjadruje skutočnosť, že okrem poskytnutia reklamy je ďalším cieľom tohto inštitútu aj podpora zákonom ustanovených všeobecné prospešných účelov/cieľov, prostredníctvom neziskových subjektov, ktoré

Najčastejšie OTÁZKY a ODPOVEDE ku charitatívnej reklame nájdete na stránke UčPS - TU

VZOR ZMLUVY o CHARITATÍVNEJ REKLAME, ktorý si môžete stiahnúť a doplniť nájedete - TU

JUDr. Peter Sepeši
Mohlo by vás zaujímať

Zvýšenie hraníc škody/prospechu/rozsahu činu má zásadný dopad na trestnosť a kvalifikáciu skutkov

1.1.2024

Ochrana súkromného vlastníctva prísnejšia ako ochrana európskych, štátnych a iných verejných prostriedkov; organizovaná skupina už iba ako prečin - toto by chceli občania ?

18.2.2024

Konferencia ŠPORT A SPOLOČNOSŤ - 6. Blok - Šport a legislatíva

8.11.2023

Šport a spoločnosť 2023 - príhovor Petra Sepešiho aj za UčPS

5.11.2023

FAQ00490 88. Tréner, živnosť a zamestnanie

3.10.2023

Konferencia ŠPORT A SPOLOČNOSŤ - 1. Blok - Šport očami politikov

2.10.2023

Rada Európy 1976 - O ZÁSADÁCH POLITIKY ŠPORTU PRE VŠETKÝCH

30.8.2023

Odpovede na otázky Róberta Kotiana v celom znení

2.9.2023

Riešenie sporov v športe - koncepčne

28.5.2023

Návrh na zníženie rizika výtržností na verejných alebo športových podujatiach a nie iba o nich

15.12.2022

PROGRAM konferencie Šport a právo 2022

12.10.2022

Najdôležitejšie zmeny zákonov k 30. 6. 2022 týkajúce sa športu / športových organizácií

10.8.2022