logologo_small

ZMLUVA o CHARITATÍVNEJ REKLAME

utorok, 11.06.2019|Posledná aktualizácia 23.12.2019 23:03
Autor: JUDr. Peter Sepeši | ID článku: 19776

Prinášame Vám odborné stanovisko UčPS k otázke, ktorou sa zaoberali odborníci a spolupracujúci experti UčPS pri implementácii ustanovení zákona o športe do praxe.

ZMLUVA o CHARITATÍVNEJ REKLAME - informácie a VZOR zmluvy (Blažo, Sepeši)

Charitatívna reklama bola do nášho právneho poriadku zavedená novelou č. 344/2017 Z.z. zákona o dani z príjmov s účinnosťou od 1.1 2018.

Novou právnou úpravou sa zaviedlo u občianskych združení (väčšina športových klubov a zväzov), nadácií, neinvestičných fondov a neziskových organizácií poskytujúcich všeobecne prospešné služby (ďalej len “neziskové subjekty”) oslobodenie príjmu plynúceho z reklamy na charitatívne účely od dane z príjmov, a to celkovo až do výšky 20 000 eur za príslušné zdaňovacie obdobie.

Pri objednávateľoch charitatívnej reklamy (podbnikateľoch) nie je obmedzený ani počet zmlúv ani objem prostriedkov, ktoré môžu objednávatelia (podnikatelia) na charitatívnu reklamu poskytnúť neziskovým subjektom a uplatniť si v nákladoch.

Jeden neziskový subjekt však môže uplatniť oslobodenie od dane na maximálne 20 000 eur.

Zákon zároveň ustanovil ako podmienku pre oslobodenie príjmu do 20 000 eur od dane z príjmov povinnosť neziskových subjektov použiť oslobodené príjmy iba na všeobecne prospešné účely, ktoré sú vymedzené v § 50 ods. 5 zákona o dani z príjmov (rovnaké účely ako pri asignácii 2 percent z dane príjmu) a to:

  • ochrana a podpora zdravia; prevencia, liečba, resocializácia drogovo závislých v oblasti zdravotníctva a sociálnych služieb, 
  • podpora a rozvoj športu,
  • poskytovanie sociálnej pomoci, 
  • zachovanie kultúrnych hodnôt, 
  • podpora vzdelávania, 
  • ochrana ľudských práv, 
  • ochrana a tvorba životného prostredia, 
  • veda a výskum, 
  • organizovanie a sprostredkovanie dobrovoľníckej činnosti. 

Reklamu, pri ktorej sú splnené uvedené podmienky, je možné označiť ako “charitatívna reklama”.

Prívlastok “charitatívna” odlišuje tento nový inštitút od bežnej, komerčnej “reklamy”) a vyjadruje skutočnosť, že okrem poskytnutia reklamy je ďalším cieľom tohto inštitútu aj podpora zákonom ustanovených všeobecné prospešných účelov/cieľov, prostredníctvom neziskových subjektov, ktoré

Najčastejšie OTÁZKY a ODPOVEDE ku charitatívnej reklame nájdete na stránke UčPS - TU

VZOR ZMLUVY o CHARITATÍVNEJ REKLAME, ktorý si môžete stiahnúť a doplniť nájedete - TU

JUDr. Peter Sepeši
Mohlo by vás zaujímať

TABUĽKA SÚLADU STANOV ZVÄZOV SO ZÁKONOM O ŠPORTE (Sepeši, Šumichrast, Gilányi, Surmajová)

17.4.2020

ŠTATÚT ŠPORTOVÉHO REPREZENTANTA SLOVENSKEJ REPUBLIKY (Gonci, Sepeši)

23.12.2019

TABUĽKA SÚLADU STANOV ZVÄZOV SO ZÁKONOM O ŠPORTE (Sepeši, Šumichrast, Gilányi, Surmajová)

14.6.2019

ZMLUVA o REFUNDÁCIÍ FINANČNÝCH PROSTRIEDKOV Z PRÍSPEVKU UZNANÉMU ŠPORTU URČENÝCH NA TALENTOVANÚ MLÁDEŽ (Blažo)

14.6.2019

ZMLUVA o REFUNDÁCIÍ FINANČNÝCH PROSTRIEDKOV Z PRÍSPEVKU UZNANÉMU ŠPORTU URČENÝCH NA TALENTOVANÚ MLÁDEŽ (Blažo)

23.10.2019

VZOROVÉ STANOVY ŠPORTOVÉHO KLUBU - pre klub s viacerými druhmi športu

25.3.2020

JEDNOTNÝ DISCIPLINÁRNY PORIADOK SLOVENSKÉHO ŠPORTU

25.3.2020

VZOROVÉ STANOVY ŠPORTOVÉHO KLUBU (Križan v spolupráci a po oponentúre členmi pracovnej skupiny, Marcelom Blažom a Branislavom Strečanským) 

1.1.2020

ŠTATÚT ŠPORTOVÉHO REPREZENTANTA SLOVENSKEJ REPUBLIKY (Gonci, Sepeši)

24.12.2019

ZMLUVA o PROFESIONÁLNOM VYKONÁVANÍ ŠPORTU (Zajíčková, Sepeši, kancelária GPLegal))

23.12.2019

VZOROVÉ STANOVY NÁRODNÉHO ŠPORTOVÉHO ZVAZU

17.4.2020

FAQ00117 - 4. Môžu využiť charitatívnu reklamu aj športové kluby?

23.10.2019