1. Ak sú odôvodnené náklady športovca aj športovkyne rovnaké, nemala by byť ich podpora rozdielna, najmä ak sú na rovnakej výkonnostnej úrovni.
NŠZ sa však v záujme dosiahnutia čo najlepších športových výsledkov do vzorca môže rozhodnúť, že nepodporí všetkých športovcov rovnako. Nesmie to však urobiť s ohľadom na pohlavie. Odôvodnené rozdiely vo výške môžu byť na základe rozdielneho programu (počet a športová úroveň súťaží), rozdielnej výkonnosti športovcov a stanovených výkonnostných cieľov, či individuálnych potrieb športovcov alebo športovkýň (napr. potreba špeciálnych športových pomôcok, špeciálnych tréningových podmienok, rehabilitácie po zranení, fyziterapeuta, športového psychológa a pod.). NŠZ však športové dôvody odlišného prístupu k športovcom musí vedieť zdôvodniť svojej členskej základni, ktorej sa zodpovedá.
2. Cieľom NŠZ je pokryť náklady na prípravu reprezentantov. Ak by mali športovci TOP tímu plne pokryté všetky svoje náklady na prípravu, vzhľadom na to, že ide o účelovo určené prostriedky na prípravu športovca, NŠZ im v takom prípade už nemá ako pokryť iné náklady nesúvisiace s prípravou a reprezentáciou a nemôže takým reprezentantom, ktorí sú zároveň v top tíme poskytnúť ďalšie štátne prostriedky bez účelu, takže v takom prípade prostriedky využije na prípravu ďalších športovcov.
3. Platí obdobne odpoveď na otázku č. 2
4. VV nesie zodpovednosť za svoje rozhodnutia a zodpovedá sa najvyššiemu orgánu, ktorý ho zvolil. VV by mal svoje rozhodnutie vysvetliť a zdôvodniť všetkým zainteresovaným, aby poznali všetky východiská, pravidlá a aj ciele a na základe poskytnutých informácií akceptovali rozhodnutie VV alebo aby položili ďalšie otázky, resp. v prípade pochybenia, aby naň poukázali a požiadali o nápravu. Tu by mal byť v štandardne fungujúcom systéme veľmi nápomocný kontrolór NŠZ, prípadne aj HKŠ. VV môže svoje rozhodnutie zmeniť alebo zrušiť. Interný predpis NŠZ, ktorý by obsahoval kritériá, ktoré sa zohľadňujú pri rozhodovaní VV o pridelení štátnych prostriedkov by bol veľmi prínosný z hľadiska predvídateľnosti rozhodnutia VV o rozdelení prostriedkov a jeho preskúmateľnosti, čo je veľmi dôležité pre dôveru k NŠZ a prirodzenú autoritu VV a jeho rozhodnutí.
5. Smernica by bola veľmi prínosná. Ide o peniaze, takže najlepšou prevenciou spochybňovania rozhodnutí VV je všetko ukázať a vysvetliť dôvody rozhodnutia v zápisnici zo zasadnutia VV, na ktorom toto rozhodnutie bolo prijaté.