(v EUR; zdroj www.crz.gov.sk)
Do roku 2015 (vrátane) bola činnosť SOŠV financovaná prostredníctvom NEnárokovateľných účelových dotácií, ktorých výška nebola nijako garantovaná a často závisela aj od aktuálnych osobných či inštitucionálnych vzťahov medzi prezidentom SOV, resp. SOV na jednej strane a predstaviteľmi vlády Slovenskej republiky, najmä s predsedom vlády SR a ministrom školstva, vedy výskumu a športu SR, respektíve s politickými lídrami vládnucich strán na strane druhej.
Od roku 2016, kedy nadobudol účinnosť Zákon o športe je SOŠV financovaný nárokovateľným príspevkom na národný športový projekt (§ 77 ods. 2 písm. d) v spojení s § 75 ods. 5 ZoŠ) v zákonom garantovanej výške 2%všetkých prostriedkov MŠVVaŠ SR určených na šport (bez prostriedkov určených na národné športové projekty podľa § 75 ods. 1 ZoŠ najmä na výstavbu, modernizáciu a rekonštrukciu športovej infraštruktúry národného významu).
Z vyššie uvedenej tabuľky a grafu vyplýva, že príspevok na zabezpečenie fungovania a základných činností SOŠV oproti NEnárokovateľným príjmom z dotácie v rokoch 2011 až 2015 (medzi 250 a 350 tis. eur) od roku 2016 významne narástol.
V roku 2019 dosiahol výšku 1,4 mil eur, čo je v priemere viac ako 400% nárast, ktorý je navyše zákonom garantovaný aj do ďalších rokov (§ 77 ods. 4 ZoŠ).
Ďalším pozitívom je, že SOŠV pozná svoj garantovaný základný príjem od štátu ešte pred začiatkom nasledujúceho rozpočtového obdobia, takže SOŠV (podobne ako SPV a národné športové zväzy uznaných športov) si môže plánovať a pripravovať svoje aktivity a rozpočet k nim už pred začiatkom rozpočtového roka. Toto do nadobudnutia účinnosti zákona o športe (do 1.1.2016) nebolo možné, nakoľko SOŠV i zväzy sa dozvedeli čiastku až počas rozpočtového roku až po vyhodnotení dotačných žiadostí pre aktuálne bežiaci rok na ministerstve školstva.
V tomto smere je preto možné hodnotiť dopad nového Zákona o športe na fungovanie SOŠV ako strešnej organizácie športu pozitívne.