Ak má fyzická osoba alebo právnická osoba prijať verejné prostriedky, tak musí ich mať na osobitnom účte, ktorý si musí na ten účel zriadiť (§ 66 ods. 2 písm. b), resp. ods. 3 písm. d) ZoŠ). Ak má prijímať iba sponzorské, je táto povinnosť pre prijímateľa sponzorského bezpredmetná, lebo podmienka "mať zriadený účet na príjem verejných prostriedkov" je definovaná na účely prijímania verejných prostriedkov, aj keď pripúšťame, že to je možné vykladať aj tak, ako keby aj fyzická osoba alebo právnická osoba, ktorá nebude mať žiadny príjem z verejných prostriedkov ale iba príjem zo sponzorského, mala mať aj účet na prijímanie verejných prostriedkov, hoci ich neprijíma.
Domnievame sa však, že takýchto osôb bude len minimum a to aj z nasledovného dôvodu:
Vzhľadom na definíciu pojmu "verejné prostriedky" v § 2 písm. a) zákona č. 523/2004 Z. z., podľa ktorého sú "verejnými prostriedkami finančné prostriedky, s ktorými hospodária právnické osoby verejnej správy; verejnými prostriedkami sú aj prostriedky Európskej únie a odvody Európskej únii.", sa bude táto podmienka spôsobilosti prijímateľa verejných prostriedkov (zriadenie účtu na prijímanie verejných prostriedkov) vzťahovať nielen na prostriedky zo štátneho rozpočtu, ale aj na prostriedky z iných verejných zdrojov, ktoré spadajú pod obsah legálnej definície pojmu verejné prostriedky, na ktorú odkazuje § 9 ods. 1 ZoŠ, teda aj na dotácie od obcí, miest a vyšších územných celkov, ktoré si postupne pridávajú "spôsobilosť prijímateľa verejných prostriedkov" do podmienok na poskytnutie dotácií, ktoré ustanovujú vo všeobecne záväznom nariadení.
Ak by teda mala mať fyzická osoba alebo právnická osoba príjem a výdaje iba zo sponzorského, može túto agendu viesť na:
transparentnom účte bez nutnosti vykazovať osobitne použitie sponzorského (§ 51 ods. 5 ZoŠ) alebo
bežnom účte alebo inom ako transparentnom účte s povinnosťou "priebežne zverejňovať informácie o spôsobe použitia sponzorského najneskôr do 25. dňa nasledujúceho kalendárneho mesiaca" v IS športu (§ 51 ods. 4 ZoŠ), resp. do spustenia funkcionality v IS športu na vlastnom webovom sídle právnickej osoby alebo fyzickej osoby, ktorá je prijímateľom sponzorského (§ 99 ods. 2 ZoŠ).
1. účet A - osobitný účet na prijímanie verejných prostriedkov (z obce/mesta resp. VÚC, asignované %, príspevok z NŠZ atď.), na ktorý nemôžu byť a nebudú poukázané súkromné prostriedky ako napr. členské, dary resp. sponzorské. (JE POVINNOSŤ ZRIADIŤ HO IBA AK TAKÉ PRÍJMY BUDE FO alebo PO MAŤ)
2. účet B - účet na súkromné prostriedky bez sponzorského (napr. členské, dary, z zmluv o reklame, z grantov a príspevkov od iných občianských združení)
3. účet C - na súkromné prostriedky iba zo sponzorského, ktorý bude transparentný.
(TOTO JE NA VOĽBE PRIJÍMATEĽA, ČI VYUŽIJE MOŽNOSŤ PODĽA § 51 ods. 4 alebo 5 ZoŠ)
4. účet D - ak športová organizácia bude mať dotáciu od obce/mesta resp. VÚC a tá budú chcieť, aby na ňu mala osobitný účet, tak športová organizácia založí účet D.
(pri KAŽDEJ DOTAČNEJ ZMLUVE JE MOŽNÉ, ŽE VO VÝZVE BUDE PODMIENKA VIESŤ DOTÁCIU NA OSOBITNOM ÚČTE URČENOM napr. VÝLUČNE NA DOTÁCIE od OBCE, od ŠTÁTU, od VÚC, PRÍPADNE VIAZANÉ NA KONKRÉTNY PROJEKT).