logologo_small

ZÁKON č. 300/2008 Z.z. o organizácii a podpore športu a o zmene a doplnení niektorých zákonov (stav k 25.1.2013)

utorok, 02.02.2016|Posledná aktualizácia 23.10.2019 22:26
Autor: Peter Sepeši, Spracoval: UčPS tím

Prinášame Vám úplné znenie zákona č. 300/2008 Z.z. o organizácii a podpore športu a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov so zapracovaním poslednej novely zákonom č. 377/2014 Z.z., ktorý nadobudol účinnosť dňom vyhlásenia v Zbierke zákonov SR, t.j. 20. decembra 2014. Zákon  č. 300/2008 Z.z. bol zrušený zákonom č. 440/2015 Z.z. o športe a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ktorý nadobudol účinnosť 1.1.2016.

MEDZINÁRODNÉ DOKUMENTY pre oblasť ŠPORTU nájdete TU

PRÁVNE AKTY EÚ pre oblasť ŠPORTU nájdete TU

PREHĽAD DOKUMENTOV EÚ k témam:

Zákon č. 300/2008 Z.z. o organizácii a podpore športu a o zmene a doplnení niektorých zákonov bol zrušený zákonom č. 440/2015 Z.z. o športe a o zmene a doplnení niektorých zákonov

Zákon č. 440/2015 Z.z. o športe a o zmene a doplnení niektorých zákonov:


ZÁKON
z 2. júla 2008

č. 300/2008 Z.z.

o organizácii apodpore športu a o zmene a doplnení niektorých zákonov

Zmeny: 462/2008 Z.z., 528/2010 Z.z., 528/2010 Z.z., 377/2014 Z.z. (účinnosť vyhlásením v Zbierke zákonov SR dňa 20.12.2014) - účinný do 31.12.2015 !!!

Národná radaSlovenskej republiky sa uzniesla na tomto zákone:

Čl. I

PRVÁ ČASŤ - VŠEOBECNÉUSTANOVENIA

§ 1 - Predmetzákona

Tento zákon upravuje

a) úlohy v oblastištátnej podpory vrcholového a výkonnostného športu[1] (ďalej len"šport"), starostlivosti o športové talenty a športovania detí,žiakov a študentov,

b) organizáciuprípravy športovcov na reprezentáciu Slovenskej republiky (ďalej len"športová reprezentácia"),

c) opatrenia v bojiproti dopingu v športe a postavenie Antidopingovej agentúry Slovenskejrepubliky (ďalej len "antidopingová agentúra"),

d) rozhodovaniesporov v športe,

e) zriadenie a správuinformačného systému verejnej správy o športe (ďalej len "informačnýsystém").

§ 2 - Úlohy štátu

Úlohy štátu podľatohto zákona plnia:

a) Vláda Slovenskejrepubliky (ďalej len "vláda"),

b) Ministerstvoškolstva Slovenskej republiky (ďalej len "ministerstvo"),

c) Ministerstvoobrany Slovenskej republiky (ďalej len "ministerstvo obrany"),

d) Ministerstvovnútra Slovenskej republiky (ďalej len "ministerstvo vnútra").

§ 3 - Vláda

Vláda utvárapodmienky pre športovú reprezentáciu, na prípravu športových talentov, našportovanie detí, žiakov a študentov a pre výstavbu športovej infraštruktúryosobitného významu.

§ 4 - Ministerstvo

Ministerstvo akoústredný orgán štátnej správy pre oblasť športu

a) organizuje akontroluje uskutočňovanie štátnej politiky v oblasti športu a koordinuje činnosťostatných orgánov verejnej správy a iných právnických osôb pri jej uskutočňovaní,

b) riadi a kontrolujevýkon štátnej správy v oblasti športu a spravuje informačný systém,

c) zabezpečujefinancovanie športu zo štátneho rozpočtu a kontroluje efektívne využívanieprostriedkov štátneho rozpočtu vynaložených na šport,

d) pripravuje v súčinnostis inými orgánmi verejnej správy a s inými právnickými osobami, ktoré plniaúlohy v oblasti športu, a predkladá vláde návrh Národného programu športu a inékoncepcie týkajúce sa športu,

e) koordinuje uskutočňovanieNárodného programu športu a vykonáva dohľad nad jeho uskutočňovaním,

f) utvára podmienkyna rozvoj športu a na výber a prípravu športových talentov a športovcov našportovú reprezentáciu,

g) zabezpečuje v súčinnostis národnými športovými zväzmi činnosť a financovanie športového strediskastarostlivosti o športové talenty a prípravy športovcov na športovúreprezentáciu, ktoré je v jeho pôsobnosti,

h) podporuje výchovua vzdelávanie v oblasti športu a schvaľuje Jednotný vzdelávací systémodborníkov v športe v Slovenskej republike,

i) podporujeorganizovanie významných medzinárodných športových podujatí,

j) poskytuje súčinnosťpri budovaní športovej infraštruktúry osobitného významu,

k) zostavujeantidopingový program, zverejňuje zoznam dopingových látok a zoznam dopingovýchlátok na liečebné účely,

l) zriaďuje alebospoluzriaďuje organizácie na plnenie úloh v oblasti športu, najmä naprevádzkovanie informačného systému, na vzdelávanie športových odborníkov a narozvoj vedy a výskumu v športe.

§ 5 - Ministerstvoobrany a ministerstvo vnútra

(1) Ministerstvoobrany a ministerstvo vnútra v súčinnosti s národnými športovými zväzmi zabezpečujúvo svojej pôsobnosti rozvoj športu, prípravu športových talentov a športovýchreprezentantov v rezortných športových strediskách.

(2) Športovéstrediská podľa odseku 1 a § 4 písm. g) sú štátne rozpočtové organizácie, ktoréuskutočňujú športovú prípravu športovcov na športovú reprezentáciu a zabezpečujústarostlivosť o športové talenty, vrátane zabezpečenia zdravotnejstarostlivosti.

§ 6 - Antidopingováagentúra

(1) Antidopingováagentúra je príspevková organizácia ministerstva.

(2) Úlohamiantidopingovej agentúry sú:

a) výkonpreventívnych opatrení v boji proti dopingu v športe,

b) spolupráca soSvetovou antidopingovou agentúrou a s medzinárodnými antidopingovýmiorganizáciami,

c) spolupráca smedzinárodnými športovými zväzmi a s národnými športovými zväzmi v boji protidopingu v športe,

d) organizáciadopingových kontrol a rozhodovanie vo veciach týkajúcich sa antidopingovýchkontrol,

e) povoľovaniepoužitia dopingovej látky na liečebné účely športovcov,

f) vzdelávanieodborníkov v oblasti boja proti dopingu v športe.

(3) Sídlomantidopingovej agentúry je Bratislava.

(4) Podrobnosti oúlohách a o organizačnej štruktúre antidopingovej agentúry upraví ministerstvov jej štatúte.

§ 7 - Úlohy inýchprávnických osôb

(1) Úlohy v oblastišportu plnia aj tieto právnické osoby:

a) Slovenskýolympijský výbor,

b) Slovenský paralympijskývýbor,

c) národné športovézväzy a

d) športové kluby.

(2) Slovenskýolympijský výbor a Slovenský paralympijský výbor plnia úlohy spojené so zabezpečenímúčasti športovej reprezentácie na olympijských hrách a na paralympijskýchhrách.

§ 8 - Národnýšportový zväz

(1) Národný športovýzväz je občianske združenie,[2] ktoré

a) uznal Slovenskýolympijský výbor ako národného predstaviteľa športu uznaného Medzinárodnýmolympijským výborom,

b) uznalaMedzinárodná federácia školského športu alebo Medzinárodná federáciauniverzitného športu, alebo

c) je členommedzinárodného športového zväzu v športe, ktorý nie je uznaný podľa písmena a)alebo b), ale ktorý združuje najmenej 10 národných športových zväzov akosvojich riadnych členov, a súčasne spĺňa tieto požiadavky:

1. má najmenej 10aktívnych športových klubov a najmenej 200 športovcov s preukazom športovca,

2. pravidelneorganizuje celoštátnu športovú súťaž najmenej 3 roky,

3. zabezpečuje výbera prípravu športovcov na športovú reprezentáciu a starostlivosť o športovétalenty.

(2) Národný športovýzväz reprezentuje športové odvetvie alebo druh športu, zabezpečuje jeho rozvoja

a) zastupuje záujmyšportového odvetvia a druhu športu vo vzťahu k ministerstvu a k ostatnýmorgánom verejnej moci a k medzinárodnému športovému zväzu, ktorého je členom,

b) zabezpečujeprípravu športovej reprezentácie a jej účasť v medzinárodnej športovej súťažialebo v medzinárodnom športovom podujatí,

c) zabezpečujestarostlivosť o športové talenty,

d) organizuje alebopovoľuje organizovanie celoštátnych športových súťaží,

e) zriaďuje komisie ainé vnútorné orgány na zabezpečenie športovo-technickej stránky športových súťaží,prestupov športovcov medzi športovými klubmi, dodržiavania pravidiel adisciplíny v športových súťažiach a ďalších potrieb podľa druhu športu,

f) povoľujevykonávanie špecializovaných činností športových odborníkov a zabezpečuje ichvzdelávanie a odbornú prípravu,

g) plní úlohy v bojiproti dopingu.

(3) Národný športovýzväz môže vyhlásiť športovú súťaž alebo poveriť jej vyhlásením inú právnickúosobu. Ten, kto vyhlasuje športovú súťaž, určuje podmienky účasti v športovejsúťaži a jej pravidlá, riadi a kontroluje priebeh športovej súťaže a vyhlasujeaj prípadné odmeny alebo ceny. Na vyhlásenie o odmenách a cenách v športovej súťažisa vzťahujú ustanovenia o verejnom prísľube podľa Občianskeho zákonníka.[3]

(4) Národný športovýzväz financuje plnenie úloh podľa tohto zákona a svoju činnosť z vlastnýchpríjmov. Vlastnými príjmami sú:

a) členské príspevky,

b) výnos hospodárenias vlastným majetkom, najmä nájomné z prenájmu hnuteľného a nehnuteľného majetkua plôch na reklamné účely,

c) výnos marketingovýchaktivít,

d) príjmy ztelevíznych a rozhlasových práv za prenosy zo športových súťaží a športovýchpodujatí,

e) poplatky zprestupov športovcov do zahraničia,

f) príspevky odmedzinárodných športových zväzov,

g) výnos pokút zadisciplinárne previnenia,

h) dotácie z rozpočtuverejnej správy a granty,

i) dary a príspevky,

j) iné príjmy,

k) príjmy z predajavstupeniek.

(5) Národný športovýzväz môže založiť obchodnú spoločnosť. Na účely podnikania v športovejreprezentácii môže založiť obchodnú spoločnosť, ak je v nej jediným spoločníkomalebo akcionárom a podiel na zisku obchodnej spoločnosti po zdanení môže použiťlen na plnenie úloh podľa § 8 ods. 2 písm. b) a c) a na svoju činnosť.

§ 9 - Športovýklub

(1) Športový klub jeprávnická osoba založená na vykonávanie športu a na účasť v športových súťažiachorganizovaných národným športovým zväzom, ktorého je členom, alebomedzinárodným športovým zväzom.

(2) Športový klubmôže byť založený ako občianske združenie alebo ako obchodná spoločnosťzaložená na iný účel ako na účel podnikania.[4] Na účel účasti v športovej súťažimôžu právnu formu športového klubu určiť stanovy národného športového zväzu,ktorého je športový klub členom, alebo podmienky účasti športových klubov všportovej súťaži vyhlásenej podľa § 8 ods. 3.

(3) Športový klubfinancuje svoju činnosť z vlastných príjmov. Vlastnými príjmami sú:

a) členské príspevky,

b) výnos hospodárenias vlastným majetkom, najmä nájomné z prenájmu hnuteľného a nehnuteľného majetkua plôch na reklamné účely,

c) výnosmarketingových aktivít a z predaja suvenírov,

d) príjmy ztelevíznych a rozhlasových práv za prenosy zo športových súťaží a športovýchpodujatí,

e) výnos z predajavstupeniek na športové podujatia,

f) príjmy z prestupovšportovcov,

g) príjem odmedzinárodných športových zväzov za účasť v medzinárodných športových súťažiacha na medzinárodných športových podujatiach,

h) dotácie z rozpočtuverejnej správy a granty,

i) dary a príspevky,

j) iné príjmy.

(4) Športový klubmôže založiť obchodnú spoločnosť.

(5) Športový klubmôže byť zriadený aj ako rozpočtová organizácia alebo príspevková organizácia;na jeho zriadenie a financovanie sa vzťahujú všeobecné predpisy o rozpočtovýchpravidlách.

DRUHÁ ČASŤ - FINANCOVANIEŠPORTU

§ 10 - Zdrojefinancovania športu

Zdrojmi financovaniašportu môžu byť

a) prostriedkyštátneho rozpočtu v rámci rozpočtovej kapitoly ministerstva (ďalej len"dotácia"),

b) prostriedkyministerstva obrany a ministerstva vnútra v rámci ich rozpočtových kapitol,

c) prostriedky zrozpočtov obcí,

d) prostriedky zrozpočtov vyšších územných celkov,

e) dary a príspevkyod právnických osôb a fyzických osôb,

f) príjmy zpodnikania,

g) prostriedkyEurópskej únie,

h) vlastnéprostriedky právnických osôb a fyzických osôb vykonávajúcich športovú činnosť,

i) iné zdroje.[5]

Dotácie (§ 11 - § 11f)

§ 11

Nadpis zrušený od1.1.2011

(1) Dotáciu možnoposkytnúť na

a) zabezpečeniešportovej reprezentácie,

b) starostlivosť ošportové talenty,

c) zabezpečenieorganizovania športových súťaží a športových podujatí,

d) zabezpečeniešportovania detí, žiakov a študentov,

e) výstavbu,rekonštrukciu a modernizáciu športovej infraštruktúry osobitného významu,

f) vzdelávanie voblasti športu,

g) prevenciu akontrolu v boji proti dopingu v športe,

h) odmeny športovcova trénerov,

i) podporu edičnej,muzeálnej a osvetovej činnosti v športe.

(2) Dotáciu nemožnoposkytnúť ani použiť na

a) úhradu záväzkov zpredchádzajúcich rokov okrem úhrady záväzkov na športovú infraštruktúruosobitného významu vzniknutých po podpise zmluvy o poskytnutí dotácie (ďalejlen "zmluva")(vypustné zákonom č. 377/2014 Z.z. k 20.12.2014)

b) refundáciuvýdavkov uhradených v predchádzajúcich rokoch okrem refundácie výdavkov našportovú infraštruktúru osobitného významu vzniknutých po podpise zmluvy(vypustné zákonom č. 377/2014 Z.z. k 20.12.2014)

c) úhradu výdavkovpodľa osobitného predpisu.[6]

§ 11a

Žiadateľom oposkytnutie dotácie podľa § 11 ods. 1 (ďalej len "žiadateľ") môže byť

a) právnická osoba sosídlom na území Slovenskej republiky,

b) fyzická osoba,ktorá dovŕšila vek 18 rokov.

§ 11b

(1) Výzvu napredkladanie žiadostí o poskytnutie dotácie (ďalej len "výzva")zverejní ministerstvo na svojom webovom sídle.

(2) Výzva obsahujenajmä

a) oblasti aktivít, vrámci ktorých možno predkladať žiadosti o poskytnutie dotácie (ďalej len"žiadosť"),

b) adresu napredkladanie žiadostí,

c) spôsob predkladaniažiadostí,

d) dátum ukončeniapredkladania žiadostí, ktorý je najmenej 30 dní odo dňa zverejnenia výzvy,

e) výšku finančnýchprostriedkov určených na spolufinancovanie, ak sa na uskutočnenie účelu dotáciespolufinancovanie vyžaduje,

f) výberové kritériáa ich váhu,

g) formulár žiadostiv elektronickej forme,

h) okruh oprávnenýchžiadateľov,

i) výšku finančnýchprostriedkov určených na rozdelenie,

j) najvyššiu anajnižšiu dotáciu pre jedného žiadateľa,

k) časový harmonogramvyhodnocovania žiadostí.

(3) Žiadateľovi možnoposkytnúť dotáciu na základe písomnej žiadosti predloženej v súlade s výzvou.

(4) Žiadosť obsahujeidentifikačné údaje žiadateľa, ktorými sú,

a) ak ide o právnickúosobu,

1. názov a právnaforma žiadateľa,

2. sídlo,

3. identifikačné číslo,

4. meno a priezviskoštatutárneho zástupcu,

b) ak ide o fyzickúosobu,

1. meno a priezvisko,

2. dátum narodenia,

3. bydlisko alebomiesto podnikania,

4. identifikačné číslo,ak bolo pridelené.

(5) Súčasťou žiadostije najmä

a) vymedzenie aodôvodnenie konkrétnych aktivít, na ktoré sa dotácia požaduje, vrátane označeniaoblasti podľa § 11 ods. 1,

b) termín a miestouskutočnenia aktivít,

c) rozpočet príjmov avýdavkov súvisiacich s uskutočnením aktivít,

d) výška požadovanejdotácie,

e) dokladpreukazujúci vlastnícke právo k pozemku alebo k stavbe, ak je predmetomžiadosti dotácia na uskutočnenie stavby alebo zmenu stavby,

f) súhlas žiadateľaso zhromažďovaním, spracovávaním a zverejňovaním poskytnutých údajov,

g) ďalšie náležitostipodľa osobitného predpisu.[7]

§ 11c

(1) Žiadostivyhodnocuje komisia, ktorú zriaďuje ministerstvo ako svoj poradný orgán.

(2) Komisia mánajmenej troch členov. Člen komisie alebo jemu blízka osoba[8] nesmie byť

a) žiadateľom alebobyť zaujatý vo vzťahu k žiadateľovi,

b) štatutárnymorgánom alebo členom štatutárneho orgánu žiadateľa,

c) spoločníkomprávnickej osoby, ktorá je žiadateľom,

d) v pracovnoprávnomvzťahu k žiadateľovi alebo v pracovnoprávnom vzťahu k záujmovému združeniupodnikateľov, ktorého je žiadateľ členom.

(3) Komisia je privyhodnocovaní žiadostí nezávislá a vyhodnocuje ich podľa kritérií uvedených vovýzve podľa § 11b ods. 2 písm. f).

(4) Na žiadosti vyhodnocovanélen na základe kritérií, pri ktorých možno priradiť bodové hodnotenie lenjedným spôsobom na základe objektívne overiteľných údajov, sa ustanoveniaodsekov 1 a 2 nevzťahujú.

(5) Podrobnosti ozložení a rozhodovaní komisie, organizácie práce a postupe komisie privyhodnocovaní žiadostí upraví štatút, ktorý vydá ministerstvo.

§ 11d

(1) Ministerstvozverejní na svojom webovom sídle

a) zneniapredložených žiadostí okrem náležitostí podľa § 11b ods. 5 písm. e) až g),

b) zoznam žiadateľov,ktorým sa poskytla dotácia a jej výšku,

c) zoznam žiadateľov,ktorým sa neposkytla dotácia s uvedením dôvodu jej neposkytnutia,

d) zmluvy o poskytnutí dotácie (ďalej len "zmluva") uzatvorenémedzi ministerstvom a žiadateľmi o dotáciu. (doplnené zákonom č. 377/2014 Z.z. s účinnosťou od 20.12.2014)

e) vyhodnotenievýsledkov dosiahnutých už poskytnutými dotáciami, ak nimi ministerstvodisponuje,

f) informáciu o tom,v ktorých prípadoch rozhodlo ministerstvo o poskytnutí alebo neposkytnutídotácie inak, ako navrhla komisia zriadená pre vyhodnocovanie žiadostí, azdôvodnenie tohto rozhodnutia,

g) zloženie komisiezriadenej na vyhodnocovanie žiadostí.

(2) Dotáciu nemožnoposkytnúť, ak žiadosť nespĺňa náležitosti ustanovené týmto zákonom, jepredložená oneskorene alebo nie je predložená v súlade s výzvou.

(3) Na poskytnutiedotácie nie je právny nárok.

§ 11e

(1) Dotácia saposkytuje na základe zmluvy uzatvorenej medzi ministerstvom a žiadateľom.

(2) Zmluva obsahujenajmä

a) identifikačnéúdaje zmluvných strán,

b) bankové spojenie ačíslo účtu žiadateľa,

c) výšku schválenejdotácie,

d) účel, na ktorý sadotácia poskytuje,

e) podmienky a lehotupoužitia dotácie,

f) termín zúčtovaniadotácie,

g) termín vrátenianepoužitých finančných prostriedkov a číslo účtu ministerstva, na ktorý satieto finančné prostriedky poukazujú,

h) termín poukázaniavýnosov z prostriedkov štátneho rozpočtu a číslo účtu ministerstva, na ktorý satieto finančné prostriedky poukazujú,

i) podmienkyposkytnutia dotácie, ktorých nesplnenie je spojené s povinnosťou jej vrátenia,[9]

j) spôsob kontrolypoužitia poskytnutej dotácie,

k) účel použitia,výšku a spôsob preukazovania použitia finančných prostriedkov určených naspolufinancovanie, ak sa na uskutočnenie účelu dotácie spolufinancovanievyžaduje.

§ 11f

(1) Ministerstvovykonáva kontrolu použitia poskytnutej dotácie podľa osobitného predpisu.[10]

(2) Žiadateľ jepovinný ministerstvu predložiť aj doklady preukazujúce použitie finančnýchprostriedkov určených na spolufinancovanie účelu dotácie.

(3) Ak žiadateľporuší finančnú disciplínu, postupuje sa podľa osobitného predpisu.[11]

(4) Týmto zákonom niesú dotknuté osobitné predpisy o štátnej pomoci.[12]

(5) Týmto zákonom niesú dotknuté ustanovenia o obmedzení prístupu k informáciám podľa osobitnéhopredpisu.[13]

§ 12 - Športováinfraštruktúra

(1) Športovouinfraštruktúrou na účely tohto zákona sú štadióny, športové haly, telocvične,strelnice a iné kryté alebo otvorené športoviská určené na prípravu športovcova na uskutočňovanie športových súťaží a športových podujatí v jednotlivýchdruhoch športu.

(2) Športovúinfraštruktúru obstarávajú štátne orgány, samosprávne kraje a obce, národnéšportové zväzy a športové kluby, ako aj iné osoby. Zdrojom financovania súrozpočet verejnej správy, vlastné prostriedky národných športových zväzov ašportových klubov a vlastné prostriedky iných osôb.

(3) Na projektovaniea na výstavbu športovej infraštruktúry sa vzťahujú všeobecné technicképožiadavky na športové stavby a technické a bezpečnostné požiadavky národnýchšportových zväzov na uskutočňovanie celoštátnych alebo regionálnych športovýchsúťaží v jednotlivých druhoch športu a na prípravu športovcov.

§ 13 - Športováinfraštruktúra osobitného významu

(1) Športovouinfraštruktúrou osobitného významu je športová infraštruktúra potrebná namedzinárodné športové súťaže a medzinárodné športové podujatia, ktorá je vsúlade s požiadavkami medzinárodných športových zväzov, najmä z hľadiska ichkapacity, vybavenosti, rozmerov, technickými požiadavkami na stavby, vrátaneužívania osobami s obmedzenou schopnosťou pohybu a orientácie a bezpečnostišportovcov a divákov, ako aj na prípravu športových reprezentantov.

(2) Športovúinfraštruktúru osobitného významu obstarávajú ministerstvo, ministerstvoobrany, ministerstvo vnútra, samosprávne kraje a obce, národné športové zväzy ašportové kluby, ako aj iné osoby.

§ 14 - Starostlivosťo športové talenty

(1) Odbornústarostlivosť o športové talenty zabezpečuje predovšetkým národný športovýzväz.

(2) Národný športovýzväz spolupracuje pri starostlivosti o športové talenty so športovými klubmi,so školami a s ich zriaďovateľmi, so školskými zariadeniami a so športovýmistrediskami podľa § 4 písm. g) a § 5.

§ 15 - Športovaniedetí, žiakov a študentov

(1) Cieľomšportovania detí, žiakov a študentov je upevňovať ich zdravie, utváraťpozitívny vzťah k športovaniu a umožňovať formou školských športových súťažírozvíjať súťaživosť detí a vyhľadávať športové talenty.

(2) Ministerstvopodporuje športovanie detí, žiakov a študentov v rámci uskutočňovaniarozvojových projektov a programov a organizovaním a financovaním školskýchšportových súťaží na celoštátnej a regionálnej úrovni.

Športováreprezentácia

§ 16

(1) Športovec, ktorýje členom športovej reprezentácie, je športovým reprezentantom Slovenskejrepubliky a jeho účasť v medzinárodnej športovej súťaži alebo v medzinárodnomšportovom podujatí sa zabezpečuje v rámci pravidiel medzinárodného športovéhozväzu alebo ich organizátora.

(2) Športovoureprezentáciou poveruje športovca Slovenský olympijský výbor, Slovenskýparalympijský výbor a národný športový zväz, ktorého je členom. Slovenskýolympijský výbor, Slovenský paralympijský výbor a národný športový zväz pripoverení vychádza zo športových výkonov športovca, najmä z hľadiska splneniakritérií určených organizátorom medzinárodnej športovej súťaže alebomedzinárodného športového podujatia, a zo svojich finančných a materiálnychmožností.

(3) Ak pravidlámedzinárodnej športovej súťaže alebo medzinárodného športového podujatia určujú,že športovú reprezentáciu má zabezpečovať štátny orgán, vysoká škola alebo ináprávnická osoba a nie národný športový zväz, úlohy národného športového zväzusúvisiace so zabezpečením športovej reprezentácie plní táto právnická osoba.

(4) Príprava a účasťšportového reprezentanta v medzinárodnej športovej súťaži alebo v medzinárodnomšportovom podujatí sa považuje za iný úkon vo všeobecnom záujme.[14]

(5) Odseky 1 až 4 savzťahujú aj na športových odborníkov a členov realizačných tímov, ktorí sú súčasťoušportovej reprezentácie v medzinárodnej športovej súťaži alebo v medzinárodnomšportovom podujatí.

(6) Národný športovýzväz má právo na ocenenia a odmeny športovej reprezentácie, okrem tých, ktoréorganizátor medzinárodnej športovej súťaže alebo medzinárodného športovéhopodujatia určil priamo športovému reprezentantovi. Príjem zo športovejreprezentácie možno použiť len na plnenie úloh podľa § 8 ods. 2 písm. b) a c).

§ 17

(1) Športovíreprezentanti, športoví odborníci a členovia realizačných tímov sú počasšportovej reprezentácie povinní používať štátny znak Slovenskej republiky aoznačenie štátnej príslušnosti; pravidlá ich používania na ošatení a natechnických zariadeniach určí pre jednotlivé druhy športu ministerstvo v spolupráci s ministerstvom vnútra a s národnými športovými zväzmi.

(2) Národný športovýzväz je povinný zabezpečiť používanie štátneho znaku Slovenskej republiky aoznačenia štátnej príslušnosti v medzinárodnej športovej súťaži v rámcipravidiel podľa odseku 1.

§ 18 - Informačnápovinnosť pri financovaní športu

(1) Samosprávny krajzverejňuje každoročne prijímateľov a výšku dotácií na šport vyčlenených aposkytnutých zo svojho rozpočtu na internetovej stránke samosprávneho kraja.

(2) Obec zverejňujekaždý rok prijímateľov a výšku dotácií na šport vyčlenených a poskytnutých zosvojho rozpočtu spôsobom umožňujúcim hromadný prístup.[15]

(3) Príjemca dotáciína šport z verejných zdrojov má povinnosť zverejniť každoročne na svojejinternetovej stránke výšku a druh prijatých dotácií v štruktúre: dotácie odministerstva, dotácie zo samosprávneho kraja, dotácie z obcí. Táto povinnosť jesplnená aj vtedy, ak sú údaje zverejnené spôsobom umožňujúcim hromadný prístupprostredníctvom príslušnej obce alebo športového zväzu. Táto povinnosť sa vzťahujena príjemcov, ktorých príjem z dotácií prevýši v kalendárnom roku 33 194,00eur.

TRETIA ČASŤ - OPATRENIAV BOJI PROTI DOPINGU V ŠPORTE

§ 19 - Zákazužívania a držania dopingových látok

(1) Užívanie adržanie liekov, liečiv a iných chemických látok uvedených v zoznamochmedzinárodných antidopingových organizácií alebo medzinárodných športovýchzväzov ako zakázaných dopingových látok je zakázané v športovej súťaži a vpríprave športovca na ňu.

(2) Športovémuodborníkovi, ktorý sa stará o prípravu športovca na športovú súťaž, sa zakazujemať dopingovú látku na športovisku alebo v prítomnosti športovca, a to ajvtedy, keď ju sám užíva na liečebné účely; to neplatí, ak ide o dopingovú látkuurčenú na liečebné účely športovca.

(3) Za porušeniezákazu dopingu znáša disciplinárnu zodpovednosť športovec, ktorému bolodokázané, že v jeho tele sa nachádza dopingová látka, ako aj športový odborník,ktorý sa stará o prípravu športovca ako tréner, lekár alebo športovýfunkcionár, ak športovcovi podal dopingovú látku, navádza ho na jej užívanie,povzbudzuje ho alebo mu inak pomôže pri obstaraní alebo užití dopingovej látky.Rovnako zodpovedný je aj športovec, ktorý

a) pokúsil sa užiťdopingovú látku s úmyslom ovplyvniť svoj športový výkon,

b) odmietol dopingovúkontrolu alebo sa na ňu bez vážneho dôvodu nedostavil,

c) zamenil alebopokúsil sa zameniť biologickú vzorku určenú na dopingovú kontrolu,

d) sfalšoval alebopokúsil sa sfalšovať niektorú časť dopingovej kontroly,

e) neoznámil miestosvojho pobytu podľa odseku 4, ak tým znemožnil vykonanie dopingovej kontroly.

(4) Športovec jepovinný podrobiť sa dopingovej kontrole a na tento účel oznamovať v časedôležitom na vykonanie dopingovej kontroly miesto svojho pobytu národnémušportovému zväzu, ktorého je členom.

(5) Postup privykonávaní dopingovej kontroly a nakladanie s odobratými biologickými vzorkamišportovca ustanoví ministerstvo všeobecne záväzným právnym predpisom.

§ 20 - Používaniedopingových látok na liečebné účely

(1) Športovec môžepri príprave na športovú súťaž a počas športovej súťaže užiť dopingovú látku,ak jeho zdravotný stav vyžaduje jej použitie na liečebné účely a bolo mu jejpoužitie vopred povolené podľa odseku 2.

(2) Povoliť použitiedopingovej látky na liečebné účely v súlade so Svetovým antidopingovým kódexommôže len antidopingová agentúra na základe žiadosti športovca, lekárskehoposudku a po odporúčaní národného športového zväzu.

(3) Športovec,ktorému bolo povolené použitie dopingovej látky na liečebné účely, je povinnýto oznámiť národnému športovému zväzu a medzinárodnému športovému zväzu.

Sankcie za užitiedopingu

§ 21

(1) Ak Svetová dopingováagentúra alebo medzinárodný športový zväz neurčí iné pravidlá, národný športovýzväz potrestá športovca za užitie dopingu dočasným alebo doživotným zákazom účastina športových súťažiach a vyradením zo športovej reprezentácie, a to

a) dočasným zákazomna dva roky, ak išlo o prvé zistenie užitia dopingu,

b) doživotnýmzákazom, ak išlo o opakované zistenie užitia dopingu.

(2) Sankciu podľaodseku 1 písm. a) môže národný športový zväz zmeniť na napomenutie alebo nazákaz účasti na športových súťažiach na jeden rok, ak športovec

a) požil dopingovúlátku v súvislosti s jeho zdravotným stavom a obsahovali ju lieky, ktoré muboli predpísané, alebo

b) preukáže, ženepožil dopingovú látku s cieľom zvýšiť svoj športový výkon.

(3) Ak športovec počas18 mesiacov trikrát znemožní vykonanie mimosúťažného testovania, národnýšportový zväz ho potrestá dočasným zákazom účasti na športových súťažiach avyradením zo športovej reprezentácie na tri mesiace až dva roky.

(4) Ak sa na užitídopingu športovca podieľal športový odborník, ktorý bol zapojený do prípravyšportovca, potrestá sa dočasným zákazom činnosti športového odborníka na štyriroky až 15 rokov. Pri výmere sankcie sa ako na priťažujúcu okolnosť prihliadne,ak sa športový odborník podieľal na užití dopingu športovca, ktorý je maloletouosobou.

(5) Národný športovýzväz pri ukladaní sankcie za užitie dopingu podľa odsekov 1 až 3 prihliadne namieru zavinenia športovca. Ak športovec preukáže, že dopingová látka sa dostalado jeho tela bez jeho zavinenia, športový zväz môže znížiť sankciu najviac opolovicu a ak ide o doživotný zákaz účasti na športových súťažiach, znížiťnajmenej na osem rokov, a to vtedy, keď

a) bol požitýnesprávne označený alebo kontaminovaný doplnok výživy,

b) dopingovú látkupodal športovcovi lekár, tréner alebo manažér bez vedomia športovca alebo

c) športovec poskytolantidopingovej agentúre účinnú pomoc pri odhaľovaní dopingu.

(6) Dočasný zákaz účastišportovca na športových súťažiach a dočasný zákaz výkonu činnosti športovéhoodborníka začína plynúť odo dňa oznámenia rozhodnutia národného športovéhozväzu.

(7) Počas trvania dočasnéhozákazu podľa odseku 6 nemožno potrestanému športovcovi ani športovémuodborníkovi prideliť prostriedky z rozpočtu verejnej správy určené na prípravua na športovú súťaž.

(8) Ak športovec užildoping počas alebo v súvislosti so športovou súťažou alebo so športovýmpodujatím, jeho organizátor neprihliadne na dosiahnutý individuálny výsledokšportovca. Športovec je povinný vrátiť organizátorovi všetky získané odmeny aceny.

(9) Ak športovec,ktorý užil doping, bol členom športového tímu, môže byť celý športový tímpotrestaný diskvalifikáciou zo športovej súťaže alebo zo športového podujatia,ak sa zistí užitie dopingu aj u ďalšieho člena športového tímu.

(10) O sankcii zaužitie dopingu rozhodne národný športový zväz do 15 dní odo dňa oznámeniarozhodnutia antidopingovej agentúry o zistení užitia dopingu.

§ 22

(1) Ak sa športovcovina základe jednej dopingovej kontroly zistilo požitie viac ako jednejdopingovej látky, národný športový zväz udelí sankciu podľa § 21 ods. 1 a tútoskutočnosť zohľadní pri udelení sankcie ako priťažujúcu okolnosť.

(2) Ak na sebenezávislé dopingové kontroly počas šiestich mesiacov zistili, že športovecpožil dopingovú látku, národný športový zväz mu uloží najmenej dvojročný anajviac trojročný dočasný zákaz účasti na športových súťažiach a v športovejreprezentácii.

§ 23

(1) Športovec,ktorému bola uložená sankcia za užitie dopingu, nesmie sa počas trvania zákazuúčasti na športových súťažiach zúčastniť na športovej súťaži alebo na športovompodujatí v žiadnom športe.

(2) Ak športovcovibola uložená sankcia dočasného zákazu účasti na športových súťažiach, musí byťpočas celého obdobia zákazu dostupný na mimosúťažné testovanie v rámcidopingovej kontroly.

ŠTVRTÁ ČASŤ - ROZHODOVANIESPOROV

§ 24 - Rozhodovaniesporov v priebehu hry

(1) Pravidlášportovej súťaže národného športového zväzu ustanovujú v rámci pravidielmedzinárodného športového zväzu spôsob rozhodovania sporu o porušeníkonkrétneho pravidla v priebehu konkrétnej kolektívnej hry alebo individuálnehošportového výkonu (ďalej len "hra").

(2) Spory podľaodseku 1 rozhodujú rozhodcovia určení národným športovým zväzom na konkrétnešportové podujatie. Požiadavky na odbornú spôsobilosť, bezúhonnosť a fyzickúzdatnosť rozhodcov určujú pravidlá športovej súťaže.

(3) Spory podľaodseku 1 určený rozhodca rozhoduje namieste v priebehu hry uložením sankciealebo nápravného opatrenia podľa pravidiel športovej súťaže. Konkrétnerozhodnutia rozhodcu v priebehu hry sú konečné.

(4) Ak došlo vkonkrétnej hre k takému vážnemu porušeniu pravidiel športovej súťaže, že je týmnarušená rovnosť súťaženia, národný športový zväz môže v rozsahu a spôsobomvyplývajúcim z pravidiel športovej súťaže dosiahnutý výsledok alebo výkonanulovať a začať disciplinárne konanie voči rozhodcovi, športovcovi alebošportovému klubu.

§ 25 - Rozhodovaniesporov mimo konkrétnej hry

(1) Spory, ktorévyplývajú z porušenia pravidiel športovej súťaže mimo konkrétnej hry, rozhodujúnárodné športové zväzy svojimi orgánmi podľa pravidiel športových súťaží a podľavlastných stanov. Ide o spory medzi

a) organizátoromšportového podujatia, ktoré je súčasťou športovej súťaže vyhlásenej podľa § 8ods. 3, a športovým klubom zúčastneným v tejto športovej súťaži, alebošportovcom, ak vystupuje samostatne vo vlastnom mene,

b) športovými klubmi,ktoré sú členmi národného športového zväzu, ak sa netýkajú obchodnoprávnych vzťahovalebo ich majetku,

c) športovým klubom,ktorý je členom národného športového zväzu, a športovcom alebo športovýmodborníkom, ktorý je v členskom alebo v zmluvnom vzťahu k športovému klubu, aksa netýkajú plnenia v oblasti pracovnoprávnych alebo občianskoprávnychzmluvných nárokov, ktoré sú príslušné rozhodovať súdy.

(2) Predmetomrozhodovania podľa odseku 1 je porušenie pravidiel športovej súťaže aleboporušenie členských povinností športového klubu.

(3) Príslušnosťorgánu národného športového zväzu, pravidlá rozhodovania a možné disciplinárnesankcie upravujú pravidlá športovej súťaže a stanovy národného športovéhozväzu.

§ 26 - Disciplinárnekonanie

(1) Disciplinárne konanie možno viesť voči športovcovi, športovému klubu alebo športovému odborníkovi, ktorý porušil pravidlá športovej súťaže v priebehu hry alebo pravidlá vyplývajúce zo stanov športového klubu alebo národného športového zväzu alebo z rozhodnutia ich orgánov. Príslušným na disciplinárne konanie je disciplinárna komisia alebo inak označený orgán národného športového zväzu podľa jeho stanov.

(2) Disciplinárne konanie možno začať do jedného mesiaca odo dňa, keď sa zistilo porušenie pravidiel, najneskôr do šiestich mesiacov odo dňa, keď došlo k porušeniu pravidiel.

(3) Športový klub, ktorému bola v disciplinárnom konaní alebo v správnom konaní uložená pokuta, iná sankcia alebo opatrenie, s ktorým sú spojené finančné náklady, môže si uplatniť primeranú náhradu nákladov od toho, kto sa dopustil protiprávneho konania alebo je zodpovedný za protiprávne konanie, ktoré bolo dôvodom pre uloženie pokuty, inej sankcie alebo opatrenia.

znenie § 26 účinné do 31.1.2014

§ 27 - Disciplinárneopatrenia

(1) Za porušeniepravidiel športových súťaží možno športovcovi alebo športovému odborníkoviuložiť tieto disciplinárne opatrenia:

a) ústne alebopísomné napomenutie,

b) pokutu,

c) zákaz účasti všportovej súťaži,

d) vyradenie zošportovej reprezentácie.

(2) Sadzbydisciplinárnych opatrení podľa odseku 1 písm. b) až d) ustanovia národnéšportové zväzy vo svojich stanovách. Pritom zohľadnia pravidlá medzinárodnýchšportových zväzov, ktorých sú členmi.

(3) Disciplinárneopatrenia možno uložiť samostatne alebo spolu s iným disciplinárnym opatrením;napomenutie nemožno uložiť spolu s pokutou.

(4) Pri ukladanídisciplinárneho opatrenia sa prihliada na závažnosť previnenia, na spôsobenénásledky, na mieru zavinenia a na doterajšie správanie. Od uloženiadisciplinárneho opatrenia možno upustiť, ak prerokovanie disciplinárnehoprevinenia je postačujúce na nápravu vzhľadom na menšiu závažnosť alebo nižšiumieru zavinenia alebo vzhľadom na dovtedajšie správanie možno odôvodnenepredpokladať, že sa nebude opakovať.

(5) Výnos pokút jepríjmom národného športového zväzu.

PIATA ČASŤ - INFORMAČNÝSYSTÉM

§ 28 - Obsahinformačného systému

Informačný systém jesúčasťou informačného systému verejnej správy.[16]
Obsahom informačného systému je športový register, ktorý sústreďuje údaje vjednotlivých športových odvetviach v štruktúre podľa § 29.

§ 29 - Športovýregister

Údaje športovéhoregistra sa členia na údaje

a) z registranárodných športových zväzov, ktorý obsahuje názov športového zväzu, stanovy aorganizačný poriadok športového zväzu, kontaktnú adresu, zoznam členov apodmienky vzniku a zániku členstva, ako aj údaje o medzinárodnom športovomzväze, ktorého je národný športový zväz členom, a zoznam odborne spôsobilýchosôb,

b) z registrašportových klubov, ktorý obsahuje názov športového klubu, právnu formu,športové odvetvie, v ktorom pôsobí, a kontaktnú adresu,

c) z registrašportovcov, ktorý obsahuje meno a priezvisko športovca, dátum narodenia,klubovú príslušnosť a športové odvetvie, v ktorom pôsobí,

d) z registrašportových odborníkov a športových agentov, ktorý obsahuje meno a priezviskošportového odborníka alebo športového agenta a športové odvetvie, v ktorompôsobí,

e) z registravzdelávacích zariadení akreditovaných podľa osobitného predpisu[17] (ďalej len"vzdelávacie zariadenie") v oblasti športu, ktorý obsahuje názov akontaktnú adresu vzdelávacieho zariadenia, obsahové zameranie a zoznamvzdelávacích aktivít, ktoré zabezpečuje,

f) z registra dotáciízo štátneho rozpočtu, ktorý obsahuje údaje o výške a účele dotácie a označeniežiadateľa, ktorému bola poskytnutá.

§ 30 - Informačnépovinnosti

(1) Národný športovýzväz a vzdelávacie zariadenia sú povinné bezodkladne písomne oznamovaťministerstvu údaje a zmeny údajov zapisovaných do športového registra podľa §29 písm. a) až e).

(2) Športové kluby súpovinné bezodkladne národnému športovému zväzu, ktorého sú členmi, oznamovaťúdaje vedené v športovom registri podľa § 29 písm. b) až d).

§ 31 - Správnedelikty

(1) Ministerstvouloží pokutu do 1 659,50 eura národnému športovému zväzu, športovému klubu avzdelávacej inštitúcii za porušenie oznamovacej povinnosti podľa § 30.

(2) Konanie ouloženie pokuty možno začať do troch mesiacov odo dňa, keď sa porušeniepovinnosti zistilo, najneskôr do jedného roka odo dňa uplynutia lehoty nasplnenie povinnosti.

(3) Pri ukladanípokuty sa prihliadne na dĺžku omeškania splnenia oznamovacej povinnosti a nato, či ide o opakované porušenie tejto povinnosti.

(4) Výnos pokút jepríjmom štátneho rozpočtu.

ŠIESTA ČASŤ - ZÁVEREČNÉUSTANOVENIA

§ 32 - Spoločnéustanovenia

(1) Na konania podľatohto zákona sa nevzťahuje všeobecný predpis o správnom konaní, okrem konania ouloženie pokuty podľa § 31.

(2) Každé novéšportové zariadenie musí mať upravený bezbariérový vstup, aby bolo prístupné ajosobám s telesným postihnutím. Pri obnove športových zariadení sa dbá na záujemosôb s telesným postihnutím.

(3) Zrušiť športovézariadenie vo vlastníctve štátu, samosprávneho kraja alebo obce, určené navýkon športu verejnosti, je možné iba za podmienky, že právnická osoba alebofyzická osoba, ktorá má takéto zariadenie v správe, o zrušenie športovéhozariadenia požiada jeho vlastníka a zriadi rovnocenné športové zariadenievopred na inom mieste v obci alebo v oblasti, v ktorej má dôjsť k zrušeniušportového zariadenia, alebo na pôvodnom mieste.

§ 33 - Prechodnéustanovenia

(1) Konania voveciach dopingu a konania o povoľovaní použitia dopingovej látky na liečebné účelyzačaté pred nadobudnutím účinnosti tohto zákona sa dokončia podľa tohto zákona.

(2) V konaní oukladaní sankcie za užitie dopingu, ktoré nebolo skončené do účinnosti tohtozákona, možno športovcovi alebo športovému odborníkovi uložiť sankciu podľatohto zákona, ak je to pre neho priaznivejšie.

(3) Národné športovézväzy sú povinné do šiestich mesiacov od účinnosti tohto zákona dať procesnépravidlá disciplinárnych a arbitrážnych konaní, ktoré uskutočňujú ich orgány,vo svojich stanovách alebo v iných vnútorných predpisoch do súladu s týmtozákonom.

§ 33a - Prechodnéustanovenie k úprave účinnej od 1. januára 2011

Žiadosti, o ktorýchnebolo rozhodnuté do 1. januára 2011, sa posúdia podľa tohto zákona.

§ 34 - Zrušovacieustanovenia

Zrušujú sa:

1. VyhláškaMinisterstva školstva Slovenskej republiky č. 257/1998 Z.z. o podmienkachzískavania odbornej spôsobilosti na vykonávanie špecializovaných činností voblasti telesnej kultúry v znení vyhlášky Ministerstva školstva Slovenskejrepubliky č. 300/2000 Z.z.

2. Výnos Ministerstvaškolstva Slovenskej republiky z 3. júla 1998 č. 10 613/1998-71 o zriadení,zložení a činnosti akreditačnej komisie špecializovaných činností v oblastitelesnej kultúry a o vydávaní potvrdení o akreditácii (oznámenie č. 229/1998Z.z.).

Čl. II

Zákon Národnej radySlovenskej republiky č. 226/1994 Z.z. o používaní a ochrane olympijskejsymboliky a o Slovenskom olympijskom výbore sa mení a dopĺňa takto:

1. V § 6 sa odsek 4dopĺňa písmenami d) a e), ktoré znejú:

"d) vedie zoznamšportov uznaných Medzinárodným olympijským výborom,

e) určuje spôsobpoužitia olympijskej symboliky športovej reprezentácie na olympijskýchhrách.".

2. V § 6 ods. 5 písm.a) sa vypúšťajú slová "a Štátneho fondu telesnej kultúry 8)" vrátanepoznámky pod čiarou k odkazu 8.

Čl. III

Zákon č. 288/1997Z.z. o telesnej kultúre a o zmene a doplnení zákona č. 455/1991 Zb. oživnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov vznení zákona č. 416/2001 Z.z., zákona č. 553/2001 Z.z. a zákona č. 5/2005 Z.z.sa mení a dopĺňa takto:

1. V § 1 sa predslovo "obcí" vkladajú slová "samosprávnych krajov,".

2. V § 3 ods. 1písmená b) a c) znejú:

"b) samosprávnykraj,

c) obec,".

3. V § 4 sa vypúšťajúpísmená d), g), k) a l).

Doterajšie písmenáe), f), h) až j) a m) sa označujú ako písmená d) až i).

4. V § 4 písmeno i)znie:

"i) rozhoduje oakreditácii vzdelávacích zariadení a vydáva potvrdenia o akreditácii.".

5. V § 5 ods. 1 sa zaslovo "šport" vkladajú slová "v kluboch zriadených ako rozpočtovéorganizácie".

6. V § 5 odsek 2znie:

"(2)Ministerstvo zdravotníctva Slovenskej republiky sa v spolupráci s Úradomverejného zdravotníctva Slovenskej republiky podieľa na príprave koncepcie aprogramu rozvoja telesnej kultúry, vrátane celospoločenských a regionálnychprogramov verejného zdravia zameraných na životný štýl, na zdravú výživu a naprevenciu rizikových faktorov.".

7. V § 5 ods. 3 sa nakonci pripájajú tieto slová:

"a kontrolouobsahu dopingových látok v prípravkoch používaných vo farmakologickej aspotrebiteľskej sieti a vo fitnesscentrách a posilňovniach".

8. § 6 a 7 vrátanenadpisov znejú:

"§ 6 - Samosprávnykraj

Samosprávny kraj

a) rozpracúva koncepciua program rozvoja telesnej kultúry na podmienky kraja,

b) podporujeorganizovanie športových podujatí a iných aktivít telesnej kultúryregionálneho, celoštátneho alebo medzinárodného významu v kraji,

c) podporuje výstavbua prevádzkovanie športových zariadení v školách, ktorých je zriaďovateľom, a vspolupráci s obcami, s občianskymi združeniami a s národnými športovými zväzmiaj športovej infraštruktúry v kraji,

d) rozvíjastarostlivosť o telesnú kultúru v školách, ktorých je zriaďovateľom, apodporuje školské športové súťaže a využívanie športových zariadení na telesnúkultúru obyvateľstva mimo času vyučovania.

§ 7 - Obec

Obec

a) rozpracúvakoncepciu a program rozvoja telesnej kultúry samosprávneho kraja na podmienkyobce,

b) podporujeorganizovanie športových podujatí a iných aktivít telesnej kultúry v obci,

c) podporuje výstavbua prevádzkovanie športových zariadení v školách, ktorých je zriaďovateľom, a vspolupráci s občianskymi združeniami aj športovej infraštruktúry v obci,

d) rozvíjastarostlivosť o telesnú kultúru v školách, ktorých je zriaďovateľom, apodporuje školské športové súťaže a využívanie športových zariadení na telesnúkultúru obyvateľstva mimo času vyučovania.".

9. § 8 sa vypúšťa.

10. V § 10 sa vypúšťaodsek 3.

Doterajší odsek 4 saoznačuje ako odsek 3.

11. V § 10 ods. 3prvej vete sa vypúšťajú slová "alebo kolektívom, ktoré dosiahli mimoriadnešportové výsledky alebo hodnotenia v medzinárodných alebo domácich súťažiach,".

12. V § 11 odseky 1až 7 znejú:

"(1) Zriaďuje saakreditačná komisia pre oblasť telesnej kultúry (ďalej len "akreditačnákomisia") ako poradný orgán ministerstva školstva. Členov akreditačnejkomisie vymenúva a odvoláva minister školstva Slovenskej republiky z odborníkovz jednotlivých športových odvetví, z vysokých škôl a z iných odborných avedeckých ustanovizní; predsedu určuje z vymenovaných členov.

(2) Úlohou akreditačnejkomisie je posudzovať žiadosť vzdelávacieho zariadenia a na základe splneniapožiadaviek odporúčať ministerstvu školstva akreditovať vzdelávacie zariadenia.Na posudzovanie splnenia požiadaviek môže zriaďovať pracovné skupiny.Podrobnosti o činnosti akreditačnej komisie a jej pracovných skupín upravujejej štatút.

(3) Akreditačnákomisia koná na základe písomnej žiadosti vzdelávacieho zariadenia. Žiadosťobsahuje

a) názovvzdelávacieho zariadenia, identifikačné číslo a adresu sídla,

b) označenie odbornejspôsobilosti alebo vzdelávacej aktivity, na ktorú sa požaduje akreditácia,

c) doklady o odborneja pedagogickej spôsobilosti vyučujúcich a ich písomný súhlas s účasťou vlektorskom zbore a v zozname školiteľov,

d) údaje omateriálnom a technickom vybavení vzdelávacieho zariadenia,

e) vzdelávací programzodpovedajúci rozsahom a náročnosťou špecializovanej činnosti, ktorá je vsúlade s Jednotným vzdelávacím systémom odborníkov v športe Slovenskejrepubliky.

(4) Potvrdenie oakreditácii sa vydáva na päť rokov. Po uplynutí piatich rokov musí vzdelávaciezariadenie požiadať o novú akreditáciu.

(5) Akreditácia jeneprevoditeľná a neprechádza na právneho nástupcu vzdelávacieho zariadenia.

(6) Členovia akreditačnejkomisie vykonávajú v spolupráci s odborníkmi z vysokých škôl a z inýchodborných a vedeckých ustanovizní kontrolu dodržiavania vzdelávacieho programua trvania podmienok, za ktorých bol udelená akreditácia. Ak zistianedodržiavanie vzdelávacieho programu alebo zmenu podmienok, navrhnúministerstvu zrušenie akreditácie a odobratie potvrdenia o akreditácii.

(7) Podrobnosti ozložení a činnosti akreditačnej komisie a o Jednotnom vzdelávacom systémeodborníkov v športe Slovenskej republiky a náležitosti potvrdenia o akreditáciiustanoví ministerstvo školstva všeobecne záväzným právnym predpisom.".

13. V § 11 sa vypúšťajúodseky 8 a 9.

14. V § 12 sa zaodsek 2 vkladajú nové odseky 3 až 5, ktoré znejú:

"(3) Prípravuodborníkov podľa odseku 1 môže vykonávať len vzdelávacie zariadenieakreditované podľa § 11.

(4) Akreditovanévzdelávacie zariadenie vydáva účastníkom štúdia podľa odseku 2 na základevykonanej skúšky osvedčenie, ktoré je dokladom o získanej odbornejspôsobilosti. Akreditované vzdelávacie zariadenie môže na žiadosť uchádzača poodbornom posúdení vysokou školou uznať odbornú spôsobilosť získanú v cudzine avydať mu osvedčenie.

(5) Osvedčenie savydáva najviac na päť rokov. Po ich uplynutí vzdelávacie zariadenie môže predĺžiťjeho platnosť po absolvovaní doplnkového štúdia alebo vykonaní skúšky.".

Doterajší odsek 3 saoznačuje ako odsek 6.

15. V poznámke pod čiarouk odkazu 3a sa citácia "Zákon č. 477/2002 Z.z. o uznávaní odbornýchkvalifikácií a o doplnení zákona Národnej rady Slovenskej republiky č. 145/1995Z.z. o správnych poplatkoch v znení neskorších predpisov v znení neskoršíchpredpisov" nahrádza citáciou "Zákon č. 293/2007 Z.z. o uznávaníodborných kvalifikácií.".

Čl. IV

Predseda Národnejrady Slovenskej republiky sa splnomocňuje, aby v Zbierke zákonov Slovenskejrepubliky vyhlásil úplné znenie zákona č. 288/1997 Z.z. o telesnej kultúre a ozmene a doplnení zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenskýzákon) v znení neskorších predpisov, ako vyplýva zo zmien a doplnení vykonanýchzákonom č. 416/2001 Z.z., zákonom č. 553/2001 Z.z., zákonom č. 5/2005 Z.z. atýmto zákonom.

Čl. V

Účinnosť

Tento zákon nadobúdaúčinnosť 1. septembra 2008.

Zákon č. 462/2008Z.z. nadobudol účinnosť 1. januárom 2009.

Zákon č. 528/2010Z.z. nadobudol účinnosť 1. januárom 2011 okrem ustanovenia § 11c v piatom bode,ktoré nadobudol účinnosť 1. marcom 2011.

Ivan Gašparovič v.r.

Pavol Paška v.r.

Robert Fico v.r.

____________________


1.
§ 2 ods. 4 zákona č. 288/1997 Z.z. o telesnej kultúre a o zmene a doplnení zákona č. 455/1991 Zb. o živnostenskom podnikaní (živnostenský zákon) v znení neskorších predpisov.^
2.
§ 2 zákona č. 83/1990 Zb. o združovaní občanov.^
3.
§ 850 a 851 Občianskeho zákonníka.^
4.
§ 56 ods. 1 Obchodného zákonníka.^
5.
Napríklad § 476 až 480 Občianskeho zákonníka.^
6.
§ 8a ods. 7 a 8 zákona č. 523/2004 Z.z. o rozpočtových pravidlách verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení zákona č. 383/2008 Z.z.^
7.
§ 8a zákona č. 523/2004 Z.z. v znení neskorších predpisov.^
8.
§ 116 Občianskeho zákonníka.^
9.
§ 31 ods. 7 zákona č. 523/2004 Z.z. v znení zákona č. 57/2010 Z.z.^
10.
Zákon č. 502/2001 Z.z. o finančnej kontrole a vnútornom audite a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.^
11.
§ 31 zákona č. 523/2004 Z.z. v znení neskorších predpisov.^
12.
Napríklad čl. 107 a 108 Zmluvy o fungovaní Európskej únie (Ú.v. EÚ C 83, 30.3.2010), zákon č. 231/1999 Z.z. o štátnej pomoci v znení neskorších predpisov.^
13.
§ 8 až 13 zákona č. 211/2000 Z.z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o slobode informácií) v znení neskorších predpisov.^
14.
§ 136 ods. 1 Zákonníka práce.^
15.
Zákon č. 211/2000 Z.z. o slobodnom prístupe k informáciám a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zákon o slobode informácií) v znení neskorších predpisov.^
16.
§ 2 písm. b) zákona č. 275/2006 Z.z. o informačných systémoch verejnej správy a o zmene a doplnení niektorých zákonov.^
17.
§ 11 zákona č. 288/1997 Z.z.^
Peter Sepeši, Spracoval: UčPS tím
Mohlo by vás zaujímať

Zvýšenie hraníc škody/prospechu/rozsahu činu má zásadný dopad na trestnosť a kvalifikáciu skutkov

1.1.2024

Ochrana súkromného vlastníctva prísnejšia ako ochrana európskych, štátnych a iných verejných prostriedkov; organizovaná skupina už iba ako prečin - toto by chceli občania ?

18.2.2024

Šport a spoločnosť 2023 - príhovor Petra Sepešiho aj za UčPS

5.11.2023

FAQ00490 88. Tréner, živnosť a zamestnanie

3.10.2023

Rada Európy 1976 - O ZÁSADÁCH POLITIKY ŠPORTU PRE VŠETKÝCH

30.8.2023

Odpovede na otázky Róberta Kotiana v celom znení

2.9.2023

Návrh na zníženie rizika výtržností na verejných alebo športových podujatiach a nie iba o nich

15.12.2022

Najdôležitejšie zmeny zákonov k 30. 6. 2022 týkajúce sa športu / športových organizácií

10.8.2022

Odborníci po tretíkrát otvoria témy športu a médií na Slovensku

3.6.2022

FAQ00489 58. Riešime otázku oprávnených delegátov na blížiacej sa konferencii.

18.5.2022

Konferencia "Šport a médiá 2022"

3.6.2022

Výber z judikatúry: Súdny prieskum športu: Najvyšší súd potvrdzuje hybridnú povahu národných športových zväzov - zväzy ako orgány verejnej správy

4.4.2022

FAQ00488 57. Chcel by som sa informovať na výklad, resp. čo znamená funkcia ,,Zástupca športovcov"

9.3.2022

FAQ00487 87. Žiadosť o výklad ustanovení zákona o športe v súvislosti s ukončením registrácie športových masérov do registra fyzických osôb v športe k 31.12.2021.

8.3.2022

2/2020 PRÍSPEVOK DO DISKUSIE O NÚDZOVOM STAVE, PRIJÍMANÝCH OPATRENIACH, ... SLOBODE A DEMOKRACII

1.3.2022