logologo_small

Judikát Jtk 5/2011 - Konanie o dohode o vine a treste (§ 333 Tr. por.) - osobná účasť obvineného na verejnom zasadnutí. Poriadková pokuta (§ 70 ods. 1 Tr. por.)

štvrtok, 02.02.2012|Posledná aktualizácia 19.10.2019 13:16
Autor: Krajský súd v Žiline, Spracoval: UčPS tím

Judikát trestnoprávneho kolégia Krajského súdu v Žiline prijatý 14.6.2011

I. V konaní podľa § 333 Trestného poriadku o návrhu na dohodu o vine a treste je osobná účasť obvineného na verejnom zasadnutí nevyhnutná, pretože len obvinený môže odpovedať na otázky uvedené v § 333 ods. 3 Trestného poriadku. Obvinený tak realizuje svoje neprenosné osobné právo, na výkon ktorého nemôže splnomocniť obhajcu ani iné osoby.

II. Ustanovenie § 333 ods. 1 Trestného poriadku je k ustanoveniam § 293 ods. 4, 5, 6, 7 Trestného poriadku vo vzťahu špeciality, ktorý s ohľadom na špecifický výkon osobného a neprenosného práva vylučuje analógiu v procesnom postupe. S ohľadom na to neúčasť obvineného na verejnom zasadnutí konanom podľa § 333 ods. 1 Trestného poriadku nemožno odôvodňovať tým, že obvinený požiadal o vykonanie verejného zasadnutia v jeho neprítomnosti.

III. Vo výroku uznesenia o uložení poriadkovej pokuty nie je namieste ukladať osobe, ktorej bola poriadková pokuta uložená, povinnosť túto zaplatiť. Postup súvisiaci s platbou a vymáhaním uloženej poriadkovej pokuty (§ 467 Trestného poriadku) prichádza do úvahy až po právoplatnosti a vykonateľnosti uznesenia, ktorým bola uložená, a realizuje sa výzvou na jej zaplatenie, ktorá má formu opatrenia. Na náležitosti tejto výzvy sa analogicky vzťahuje ustanovenie § 79b vyhlášky Ministerstva spravodlivosti Slovenskej republiky č. 543/2005 Z.z. o Spravovacom a kancelárskom poriadku pre okresné súdy, krajské súdy, Špeciálny súd a vojenské súdy.

Krajský súd v Žiline, Spracoval: UčPS tím
Mohlo by vás zaujímať

Zvýšenie hraníc škody/prospechu/rozsahu činu má zásadný dopad na trestnosť a kvalifikáciu skutkov

1.1.2024

Ochrana súkromného vlastníctva prísnejšia ako ochrana európskych, štátnych a iných verejných prostriedkov; organizovaná skupina už iba ako prečin - toto by chceli občania ?

18.2.2024

2/2020 PRÍSPEVOK DO DISKUSIE O NÚDZOVOM STAVE, PRIJÍMANÝCH OPATRENIACH, ... SLOBODE A DEMOKRACII

1.3.2022

Návrh zákona o sídlach a obvodoch súdov a o zmene a doplnení niektorých zákonov - stanovisko

30.5.2021

Pripomienky Generálnej prokuratúry SR k návrhu reformy súdnej mapy

1.3.2021

FAQ00435 - 1. K § 51 ods. 1 a 4, § 65 ods. 6, § 80, 81 a § 99 ods. 2 ZoŠ: Zákon o športe bol schválený koncom novembra 2015. Bude informačný systém šport...

19.3.2021

FAQ00432 - 4. Dobrý deň prajem, chcem požiadať o usmernenie týkajúce sa výkladu nového zákona o športe. Konkrétne na situáciu v našom meste, kde športové oddiely...

23.10.2019

FAQ00429 - 7. K § 16 ods. 2 ZoŠ: Kto vypracúva zoznamy telentovaných športovcov, na základe ktorých majú športové kluby uzatvárať zo športovcami do 23 rokov zmlu...

23.10.2019

FAQ00426 - 10. Ktoré športy sa považujú za kolektívne športy a ktoré športy sú individuálnymi športmi? Existuje nejaká definícia na odlíšenie kolektívnych a indi...

23.10.2019

FAQ00434 - 2. K § 4: Športový klub – hokejový klub chce zaradiť juniora do A tímu seniorskej kategórie, pričom klub chce športovca motivovať aj finančnou...

23.10.2019

FAQ00431 - 5. K § 10 ods. 1: Dokedy majú zriadiť športové organizácie funkciu kontrolóra športovej organizácie?

23.10.2019

FAQ00428 - 8. Aké sú úlohy a kompetencie kontrolóra podľa zákona o športe? Môže vydávať kontrolór pri zistení nedostatkov rozhodnutia namiesto orgánov, v ktorýc...

23.10.2019

FAQ00425 - 11. Môže byť kontrolór navrhnutý Výkonným výborom a následne zvolený členskou základňou?

19.3.2021

FAQ00424 - 12. Ako by mali postupovať školy, ktoré zriadil samosprávny kraj alebo obec pri prenajímaní športovej infraštruktúry? Zmenil niečo Zákon o športe vo v...

23.10.2019

FAQ00433 - 3. K § 12: Aký bude status kontrolóra športovej organizácie, bude na zväzoch kontrolór zamestnaný?

19.3.2021