Áno, spôsobilosť prijímateľa verejných prostriedkov sa vzťahuje aj na kluby, ktoré príjmu prostriedky pôvodne poskytnuté zo štátneho rozpočtu národnému športovému zväzu. Prostriedky zo štátneho rozpočtu nestrácajú ich "reťazením" (posunutím zo zväzu do klubu alebo športovcovi ako konečnému adresátovi) svoju povahu a je potrebné s nimi pracovať v takom režime, ako keby boli klubu alebo športovcovi poskytnuté zo štátneho rozpočtu priamo. Ich použitie musí byť vykazované klubom v IS športu. Ak športový klub vo dvoch bezprostredne po sebe nasledujúcich účtovných obdobiach prijal viac ako 50.000 eur zo štátneho rozpočtu (viď § 10 ods. 1 ZoŠ), je povinný zvoliť alebo inak ustanoviť (napr. ak má klub právnu formu obchodnej spoločnosti) do funkcie kontrolóra spĺňajúceho podmienky podľa § 11 ods. 1 a 2 ZoŠ, ktorý na rozdiel od kontrolóra zväzu nemá povinnosť absolvovať skúšky na minsterstve školstva podľa § 11 ods. 3 ZoŠ. Kontrolór klubu plní úlohy podľa § 13 ZoŠ a vykonáva kontrolnú činnosť postupom podľa 14 ZoŠ. Uvedené platí aj vo vzťahu k prostriedkom zo štátneho rozpočtu, ktoré získajú kluby v rámci prerozdelenia 10% prostriedkov z príspevku uznanému športu alebo aj z príspevku na národný športový projekt, dotácie, či príspevku na športový poukaz, keď bude tento inštitút zavedený do praxe.