"Deň konania volieb" sa začína 2.6. o 00.00 hod to znamená, že tri dni predtým sú 1.6., 31.5. a 30.5.. pričom podľa § 17 ods. 1 písm. h) ZoŠ má ísť o tri dni (celé tri dni), t.j. kandidáti by mali byť zverejnený najneskôr 29.5. o 23.59 hod.
Podľa § 17 ods. 1 písm. h) ZoŠ:
"(1) Národný športový zväz zverejňuje na svojom webovom sídle a v informačnom systéme športu
h) kandidátov na členov orgánov vrátane ich navrhovateľa najneskôr tri dni pred dňom konania volieb,".
Je potrebné uviesť, že v tomto smere existuje aj iné relevantné stanovisko, ktoré korešponduje s rozhodovacou praxou súdov pri posudzovaní lehôt počítaných spätne, podľa ktorého je povinnosť splnená v lehote aj vtedy, ak je splnená v posledný (tretí) deň lehoty pred rozhodujúcou skutočnosťou, vo vzťahu ku ktorej sa lehota spätne počíta.
Tým sa de facto lehota, ktorej účelom je, aby sa členovia najvyššieho orgánu, ktorý vykonáva voľby, mali možnosť v primeranom čase vopred oboznámiť z kandidátmi a získať si informácie o ich doterajšom pôsobení, aby nevznikali tzv. "kandidáti vytiahnutí z klobúka" navrhnutí z pléna až priamo na zasadnutí tesne pred voľbami, ktorých minulosť, prácu, ambície a pohnútky vykonávať funkciu v športe väčšina členov najvyššieho orgánu nepozná.
V predloženom príklade je touto skutočnosťou deň volieb (2.6.), pričom podľa tohto stanoviska je postačujúce, ak sa kandidáti na členov orgánov zverejnia na tretí deň predo dňom konania volieb, t. j. 30.5. do 23.59 hod.
Napriek uvedenému odporúčame národným športovým zväzom upraviť si zverejňovanie kandidátov predpismi zväzu tak, aby pre členov najvyššieho orgánu vytvorili dostatočný časový priestor na získanie informácií o kandidátoch a zodpovedné rozhodnutie o tom, ktorého z kandidátov budú nakoniec voliť v záujme čo najlepšieho vykonávania príslušnej funkcie v danom športe v ďalšom volebnom období.