Pri ustanovení povinného zverejňovania údajov typu „adresa elektronickej pošty“ a „číslo bankového účtu na príjem a použitie 1. dotácie, 2. sponzorského“ ide o pravidlo, ktorého cieľom je zabezpečiť jednak transparentnosť na účely komunikácie s fyzickou osobou vedenou v IS športu, ako aj transparentnosť použitia verejných prostriedkov.
Čo sa týka zverejnenia adresy elektronickej pošty, tento údaj má slúžiť na zefektívnenie komunikácie v rámci športového hnutia, má pomôcť klubom, funkcionárom, organizátorom súťaží, trénerom, rozhodcom a iným športovým odborníkom, aby mohli osloviť konkrétnu osobu vedenú v IS športu. Napr. organizátor súťaže vie operatívne emailom osloviť rozhodcov, usporiadateľov, bezpečnostného manažéra, ktorých potrebuje k zorganizovaniu verejného športového podujatia a objednať si ich odbornú činnosť, klub môže osloviť trénera, rozhodcu, fyzioterapeuta, lekára, maséra a pod. Navyše dávame do pozornosti aj znenie § 99 ods. 4 písm. a) Zákona o športe, ktorý upravuje osobitný spôsob právne relevantného doručovania v športe, čo dáva zverejneniu emailovej adresy v IS športu ďalší praktický rozmer.
Čo sa týka zverejnenia čísla bankového účtu základné pravidlo ustanovené v Zákone o športe je, že verejné prostriedky musia byť vedené na samostatnom/osobitnom bankovom účte (t. j. na inom ako na bežnom účte právnickej osoby alebo fyzickej osoby používanom pri jej bežnej činnosti), inak prijímateľ nespĺňa základnú podmienku spôsobilosti prijímateľa verejných prostriedkov /k tomu viď § 66 ods. 2 písm. b), resp. § 66 ods. 3 písm. d) Zákona o športe/ a teda nesmie (nemal by) dostať verejné prostriedky. Ak si prijímateľ zriadi na účel prijímania verejných prostriedkov alebo sponzorského transparentný účet (viď § 51 ods. 4 a 5 rep. § 65 ods. 6 a 7 Zákona o športe), tento je beztak dostupný on-line prostredníctvom internetu, t. j. majiteľ účtu, číslo účtu a transakcie na účte sú verejne prístupné (k tomu viď. http://transparentneucty.sk/ a https://www.fio.sk/bankove-sluzby/bankove-ucty/transparentny-ucet/vypis-transparentnych-uctov).
Ak sú prostriedky iba refundované/preplácané športovcovi (z verejných prostriedkov alebo zo sponzorského poskytnutého na účet zväzu alebo klubu) klubom alebo zväzom až po ich použití a vykázaní zo strany športovca, nie je potrebné osobný účet športovca zverejňovať, v takom prípade sa však zverejní účet klubu/zväzu alebo inej športovej organizácie, z ktorého sú športovcovi refundované prostriedky.
Čo sa týka dátumu narodenia fyzických osôb v športe, tento údaj, ktorý sa nepovažuje za osobitne chránený osobný údaj, sa podľa § 80 ods. 1 písm. b) Zákona o športe povinne zverejňuje. Je dôležitý napr. pre verejnú kontrolu vekových kategórií športovcov pri účasti na súťažiach, kde organizátorom môže byť aj osoba bez prístupu do matriky zväzu. Hranice pre zaradenie športovcov do vekových kategórií sú v jednotlivých športoch nastavené rôzne (k určitému dátumu a často to nie je k 1. januáru), pričom ich spravidla určuje príslušná medzinárodná športová federácia pre daný šport tak, aby boli vekové kategórie jednotné pre celý svet. Správnosť zaradenia športovca do príslušnej vekovej kategórie si vie na základe zverejneného dátumu narodenia on-line overiť tréner, rozhodca, delegát, funkcionár klubu alebo aj zväzu, rodič športovca či samotný športovec.