Zákon o dani z príjmov, zákon o športe a ani iný všeobecne záväzný právny predpis Slovenskej republiky na rozdiel od zmluvy o sponzorstve v športe (§ 51 ods. 1 zákona o športe) nevyžaduje a ani nepredpokladá, aby bol príjem športovej organizácie, športovca alebo športového odborníka získaný na základe zmluvy o charitatívnej reklame uvádzaný v informačnom systéme športu.
Príjem ako taký je príjmom zo súkromných prostriedkov, nakoľko ho spravidla vždy poskytuje súkromná firma alebo súkromný podnikateľ ako objednávateľ reklamy, ktorý si objednáva reklamu v prípade, ak ide o podporu športu, tak u športovej organizácie ako šíritela reklamy.
Čiže je to štandardný reklamný vzťah, len je modifikovaný a osobitý tým, že získané prostriedky je športová organizácia na základe zmluvy o "charitatívnej" reklame povinná použiť na charitatívny účel, t. j. na niektorý z účelov, ktoré sú uvedené v § 50 ods. 5 zákona o dani z príjmov.