To, že ide o využitie inštitútu charitatívnej reklamy by malo byť jasne uvedené v zmluve o reklame (odporúčame využiť osobitný nový zmluvný typ “zmluvu o charitatívnej reklame”, nie bežnú zmluvu o reklame), v ktorej by mal byť vymedzený
- charitatívny účel použitia prostriedkov, ktoré objednávateľ reklamy zaplatil poskytovateľovi reklamy ako odplatu za poskytnutie reklamy,
- záväzok prijímateľa prostriedkov použiť príjem zo zmluvy výhradne na verejnoprospešné účely,
- záväzok prijímateľa prostriedkov použiť príjem na verejnoprospešné účely najneskôr do konca kalendárneho roka nasledujúceho po roku, v ktorom tieto príjmy daňovník prijal,
- záväzok, že ak prijímateľ prostriedkov (daňovník) do uplynutia ustanovenej lehoty nepoužije príjmy z reklám oslobodené od dane na vymedzený verejnoprospešný účel, je povinný zahrnúť tieto príjmy alebo ich nepoužitú časť do základu dane najneskôr v zdaňovacom období, v ktorom uplynie táto lehota.
Prijímateľ prostriedkov/plnenia poskytnutého na základe zmluvy o charitatívnej reklame je povinný uviesť/priznať príjem z charitatívnej reklamy podľa § 13 písm. g) zákona o dani z príjmov v príslušnom riadku daňového priznania, ktoré bude od daňového roku 2018 zrejme doplnené o túto položku.
Prijímateľ prostriedkov/plnenia poskytnutého na základe zmluvy o charitatívnej reklame bude povinný pri daňovej kontrole preukázať správcovi dane, že príjem z charitatívnej reklamy podľa § 13 písm. g) zákona o dani z príjmov bol skutočne použitý na niektorý z charitatívnych účelov podľa § 50 ods. 5 zákona o dani z príjmov, ktorý by mal korešpondovať s uzavretou zmluvou o charitatívnej reklame.