Obsahovo ide aj pri charitatívnej reklame o poskytnutie reklamy, ktorá je v zákone o reklame definovaná ako predvedenie, prezentácia alebo iné oznámenie v každej podobe súvisiace s obchodnou, podnikateľskou alebo inou zárobkovou činnosťou s cieľom uplatniť produkty na trhu.
Rozdiel je v tom, že pri “bežnej reklame” príjem poskytovateľa reklamy (napr. športového klubu s právnou formou o. z.), je príjmom z podnikania, ktorý podlieha zdaneniu a po zdanení ho prijímateľ (klub) môže použiť voľne podľa vlastného uváženia/rozhodnutia. Pri charitatívnej reklame je však viazaný účel použitia odplaty za šírenie reklamy, ktorý musí byť charitatívny.
Aké sú to “charitatívne účely”?
Zákon o dani z príjmov v § 13 ods. 1 písm. b) v súvislosti s charitatívnymi účelmi odkazuje na § 50 ods. 5, kde sú uvedené tieto všeobecne prospešné účely:
- ochrana a podpora zdravia; prevencia, liečba, resocializácia drogovo závislých v oblasti zdravotníctva a sociálnych služieb,
- podpora a rozvoj športu,
- poskytovanie sociálnej pomoci,
- zachovanie kultúrnych hodnôt,
- podpora vzdelávania,
- ochrana ľudských práv,
- ochrana a tvorba životného prostredia,
- veda a výskum,
- organizovanie a sprostredkovanie dobrovoľníckej činnosti.